Categorie: "Promo"

Tante in Marokko 2010: Reclametrailertje voor aflevering 1

Tante in Marokko 2010.” Leuke serie, daarom even een reclametrailertje hier. Als voorproefje van wat je kunt zien in aflevering 1, uit te zenden op 28 juli 2010 op Nederland 2 bij de RVU. Maxim Hartman en Lamia Abbassi praten (weer) met Nederlandse Marokkanen die terug gaan (op vakantie) naar Marokko. Maar in de eerste aflevering wordt de show gestolen door een onroerende Surinaamse met een Paul de Leeuw-grijns. De serie wordt geproduceerd door LVB Networks. Zie ook YouTube-kanaal. Via twitter.

Reclamefilmpje over Ducati Multistrada gemaakt met iPhone 4

Onder de indruk van de korte speelfilm die op de iPhone 4 was gefilmd, vraagt de iPhone Club. Dan is onderstaand reclamefilmpje ook de moeite waard. De HD-video toont de Ducati Multistrada 1200 en is gemaakt met de iPhone 4. ”Er is wel wat nabewerking toegepast, door de beelden te stabiliseren,” aldus die club. Het filmpje werd afgelopen zondag gemaakt tijdens de Pikes Peak International Hill Climb, een Amerikaans race-evenement.

Zelfs film A-Team haakt in op WK2010 (zeker stil in de bios)

A-team OranjeZelfs de filmmarketeers achter A-Team haken in op WK2010, met deze dagbladadvertentie, vrijdag j.l. in Sp!ts. Het is nu zeker erg stil in de bios, was meteen mijn cynische gedachte. Enfin, het A-Team staat achter Oranje, altijd goed. En ze hebben nog een boodschap voor coach Bert van Marwijk ook, Never change a winning team! Nou, laat Klaas-Jan Huntelaar maar lekker invallen zo nu en dan, hoor. Dat changen werkte erg goed, tegen Kameroen. En Arjen Robben moet van mij niet in de basis, maar steeds als supersub worden ingezet. We zijn immers allemaal coaches, toch. Via tweet Gonnie Spijkstra.

Jazzman Benjamin Herman praat over zijn passie met Philips

Een intelligente vorm van reclame maken. Top sax in de NL- jazz Benjamin Herman, ondermeer van de band New Cool Collective (en net als ik in Londen geboren), praat hier met Philips over zijn passie voor muziek en het belang van een superieur geluid. ”Benjamin Herman, famous saxophonist who used an old classic sax to create his album ‘Blue Sky Blond’, for the ultimate authentic sound.” Meer verhalen zijn te zien op deze Philips-site. Bron: rechtstreeks. Zie ook Philips-COMMERCIAL van Hermans en twee andere geluidspecialisten, als onderdeel van de Obsessed With Sound-campagne.  FF Benjamin horen jazzen? Check this.

Vince maakt reclame voor Eminem’s nieuwe album Recovery

The media rehab of prostitute-beater Vince Shlomi — better known as the ShamWow guy — has begun. He’s created a version of his Slap Chop ad to promote Eminem’s new album Recovery.” Aldus blog Bnet in de VS over bijgaande video. En Vince zelf  zegt vloeiend: ”You’re gonna be clappin’ when you hear Eminem rapping.” Eminem’s Recovery-album, waarop ook  Lil Wayne, P!nk en Rihanna te horen zijn, is vanaf 21 juni te koop in de winkels in de VS.

Google TV als entertainment device uitgelegd in reclamepromo

You’re tv isn’t about video anymore, it is a complete entertainment device.” Google TV komt eraan, in ieder geval in de VS, dit najaar. Integreert televisie en webcontent. Maar hoe werkt dat precies? Bijgaand reclamefilmpje van Google legt het uit in eenvoudige taal, in nog geen drie minuten. En in reclametaal, op YouTube: ”Get more than just shows and movies on your television. Watch videos on the web, browse photos, play games, and more — all in one seamless experience. Now this is entertainment.” En hoe gaat het met Apple TV? Via Mashable.

Vrouw aangehouden, te hard gereden (prachtspot filmfestival)

Hello, mummie in a bit of a hurry, was she?” Het internationale reclamefestival van Cannes begint volgende week. Daar kennen  ze ook een onderscheiding voor jonge regisseurs,  The Young Director Award, en om inzendingen te stimuleren is dit geestige spotje gemaakt. Born to Create Drama is de slogan van de campagne. Die meteen ergens anders een reclameprijs kreeg, op het Golden Hammer-festival vorige week.  Het spotje, Drama Queen geheten, werd gemaakt door reclamebureau TBWA\Helsinki, maar met Nederlandse inbreng (o.a. de regie) en is, lijkt mij, opgenomen in Amsterdam. Via TIR.

Britse BBC speelt vrolijk in op WK Voetbal en Zuid-Afrika

Bekende voetballers, wat oranje en véél Zuid-Afrika trekt voorbij in deze leuke en vrolijke reclametrailer van de Britse BBC, om de aandacht te vestigen op al hun WK-programma’s. Maar die aandacht mocht het Engelse team niet helpen gisteravond. Wat een vertoning, die 1-1 tegen de VS (en dat lag niet alleen aan keeper Green). Deze “The World Cup from the Rainbow Nation” -campagne werd gemaakt door reclamebureau RKCR/Y&R i.s.m. de BBC. Via Utalkmarketing.

Briljante tafelvoetbaltruukjes, met dank aan Nokia N8-spotje

Nokia N8 – What will you do with it?” Voetbal houdt ons in de greep de komende periode, maar eerder al werd -niet op een veld- een van de boeiendste wedstrijden gespeeld. Zo luidt Nokia’s inleiding van het spotje voor haar nieuwe N8-smartphone, alweer een antwoord op de iPhone, in. ”The tricks these star players perform can only be seen on a foosball table.” Je kunt doorklikken om slowmotiontruuks te zien aan het eind van dit filmpje, erg goed gedaan. Een behind the scenes-video is zo ook te bekijken. Fake truuks? Tuurlijk, zou je denken, of toch …