Categorie: "Promo"

AH’s supermarktmanager Harry tafeltennist met Robin van Persie (als teaser voor Appie’s WK 2010-campagne?)

We buzzen vrolijk mee met AH, hier bij Reclamewereld.blog. ”Ik krijg net een e-mail van ene ‘pi willy’ die zegt:Eindelijk iets van Albert Heijn.’ Met een link naar een filmpje waarin bedrijfsleider Harry Piekema met Robin van Persie aan het pingpongen is. Dat lijkt mij toch wel door Albert Heijn cq reclamebureau TBWA geregisseerde buzz.” Meldt ons WK-inhaaksite Verse reclame. Bouwt de spanning inderdaad goed op. Lest best, AH?

Justin Timberlake en Dania Ramirez in actiefilm rond Audi A1

The next big thing” heet de gesponsorde film, waarvan bijgaand de reclametrailer met Justin Timberlake en Dania Ramirez, en dat allemaal ten behoeve van de introductie van de nieuwe Audi A1. Op de speciale site A1 Webspecial zal de door Henrik Sundgren geregisseerde film verspreid over zes afleveringen te zien zijn. Daarin speelt Timberlake-behoeft geen introductie meer- de onwillige held die uit zijn saaie bestaan wordt gerukt door een exotische glamourwoman. En dat is de Dominicaanse Heroes-actrice Dania Ramirez. Waarna de spannende  avonturen van John en Toni beginnen. De muziek is van Torpedo, een Zweedse groep, naar ik heb vernomen. Zie ook Audi’s YouTube-kanaal waar aflevering 3 al te zien is. 

Reclameman Johan Kramer maakt film over Johan Puig, het ‘geheime wapen’ van voetbalclub Barcelona

I love the romance of football and what this game does with people.” Zegt reclameman/regisseur Johan Kramer over zijn motivatie voor zijn nieuwste film Johan Primero, die vanaf 17 juni in de bioscoop te zien is.  De speelfilm gaat over het (liefdes)leven van Johan Puig, de ”geheime kracht achter het succes van voetbalclub FC Barcelona,” meldt vaksite Adformatie. Elke dag rijdt deze 43-jarige man 50 rondjes om Nou Camp, het immense stadion van ‘Barça’, in de overtuiging dat dit de club succes brengt. Het is een traditie die zijn vader in 1974 begon. Vlak voor de klassieker Real Madrid – Barcelona kocht hij een Eend (2cv), spoot deze in de clubkleuren rood en blauw en reed een rondje om het stadion. Die avond won Barça met 0-5. ”Net als regisseur Jan Jasper Kramer (1964) vernoemde Johan Puig zich naar zijn grote held: Johan Neeskens, die samen met Johan Cruijff bij Barcelona speelde en daarom Johan Segundo werd genoemd. Voor hen is Neeskens Johan Primero,” aldus de vaksite, dat spreekt van een ‘sprookjesachtige roadmovie.’  Bijgaand reclamepromo voor Johan Primero. Zie ook interview met Johan Kramer (bij DWDD).

Ex-Spice Girl Mel B wordt persoonlijk in promotie Sony Bravia

Ten behoeve van de lancering van de nieuwe, mondvol, Sony Bravia HD-tv’s met ingebouwde Freeview HD, heeft het bedrijf korte filmpjes opgenomen met drie totaal verschillende bekende mensen. Die elk een andere, minder bekende kant van zichzelf laten zien. Wij tonen hier het profilmpje, van ruim 3 minuten, met oud-Spice Girl Mel B/Scary Spice, aan het woord. De andere twee in de Sony Make.Believe-serie zijn acteur Martin Freeman en Alex James, basist van de band Blur (niet beschikbaar). Het gaat om de introductie, wordt hieraan toegevoegd door site TIR, van Sony Bravia Monolithic tv-schermen.

Reclame voor stad New York en Google Earth’s 3D-service

Vrijdag hadden we een bericht over (Giro)reclame voor Amsterdam (en voor Utrecht en Middelburg), nu maken we reclame voor New York. Vanwege een nieuw filmpje van Google, met prachtige beelden van die stad in 3D-kwaliteit. Goeie reclame voor Google’s  nieuwe Earth-diensten. Mocht je geen geld hebben voor een lang week-end naar Big Apple: de techniek staat niet voor niets, heel knap.  Bron: rechtstreeks.

Jacques gaat weer los met boobs-reclame (arme bowlingfans)

Na squash: bowling met boobs. Tamelijk stompzinnige reclame noemde ik het squashfilmpje van het nieuwe Amerikaanse mannenblad Jacques. Dat vond niet iedereen, bleek uit een paar reacties, die  squash-hotty werd wel gewaardeerd. Ze worden op hun wenken bediend. Hier wéér zo’n hotty, weer stompzinnige reclame, want nu gaat Jacques deels over weer een andere sport, bowling…  Via Adrants.

JACQUES: The Sports Issue, Trailer 2. from Jacques Magazine on Vimeo.

Voetbal: ‘Unieke thema-attractie over de belangrijkste bijzaak’

Unieke thema-attractie over de belangrijkste bijzaak van het leven.” Waar en wanneer slaat Koning Voetbal toe en wat gebeurt daar allemaal? Die Voetbal Experience is een doorlopende voetbalhappening in een van de zalen van Zep in het Zeeuwse Middelburg. Al sinds december j.l. De advertentie vandaag maakt ook duidelijk dat De Telegraaf ook een organisatiebureau aan het worden is, want daar moet je zijn voor tickets (loopt het wel? 2e kaartje gratis, meldt de advertentie). De summiere toelichting in de tekst bij de advertentie: ”De Oranje Hall of Fame, dé bal van Marco van Basten… je sprintsnelheid testen tegen Arjan Robben (Arjen, toch?)… met vrienden je favoriete voetballied zingen of modettrends en voetbalbenen spotten in de Ladies Lounge. Hier beleeft, ziet, voelt, ruikt en speelt u voetbal in al haar facetten.” Zo dan weet u genoeg, zo niet: zie de overlees en/of  bezoek de site van Voetbal Experience, een initiatief van niet minder dan Hugo Borst, Johan Derksen, Jaap de Groot en Matty Verkamman.  Gesteund door een hele trits sponsors, van de KNVB tot Amstel, van de Provincie Zeeland tot PlayStation 3, en van de NOS tot de krant van wakker Nederland. En  nog meer.Voetbalexperience

‘Birth of a Spartan’ in reclamepromo ‘Halo:Reach’ Xbox 360

Minder geschikt voor kinderen, ha, en je moet als volwassene niet bang zijn voor enig gruwelijk naaldenwerk. OK, vooruit dan maar met deze lange -bijna 3 minuten- reclametrailer ”Birth of a Spartan” voor  Halo: Reach, de volgende Halo-game die eraan komt voor Microsoft’s Xbox 360 Met Carter 259 wiens lichaam wordt ‘geprepareerd’ voor zijn toekomstige rol als volgende leider van de Spartanen, het Noble Team. Zie ‘m groter op de speciale Welcome to Noble Team-site. ”Birth of a Spartan” is gemaakt door Agency TwoFifteen in San Francisco. Via TIR.

Gordon, René, Gerard en Jeroen in Toppers-prijsdump

Ojé, slaat de recessie weer toe? Het loopt geloof ik niet hard met de belangstelling voor een paar concerten van de Toppers, ”het meezingfeest van het jaar” in de  Amsterdamse Arena op 20-22 mei a.s. Een schreeuwige advertentie in De Telegraaf vandaag kondigt aan, op=op, dat ‘t 2e kaartje gratis wordt weggToppers concert 2010even. Met in kleinere lettertjes eronder: o.b.v. best beschikbare plaats (wat dat in de praktijk inhoudt is mij onduidelijk).  Twee kaartjes kosten normal €39,50, maar nu dus €19,75 per kaart, staat er nog bij. En verder: minimale aankoop 2 kaartjes, exclusief reserveringskosten, die niet worden genoemd in de advertentie met, groot in het rood bovenin, ”Schwarzkopf trakteert!” Van de shampoo en andere haarproducten zeker, had ook wel wat duidelijker gekunt. Benieuwd of de Arena alsnog volloopt op die drie dagen voor de vier toppers Gordon, René, Gerard en Jeroen, die ook nog eens worden gesteund door gasten als Frans Bauer, Wesley, Karin Bloemen, Martin Morero, Ruth Jacott & Thomas Berge. Het zaterdagconcert (22/5) was al snel uitverkocht, met de toegevoegde optredens op 20 en 21 mei gaat het kennelijk lastiger. (Oja: kledingadvies: wit/zilveren kleding met ‘hemelse accenten‘). Kaarten kopen en reserveren via Ticketpoint.