Loden Leeuwen 2009: Frans Bauer (NL Energie) en Hi/Pokkie Foetsie

De twee Loden Leeuwen voor de meest irritante BN-er in de reclame en voor de meest irritante commercial in 2009 zijn vanavond gegaan naar Frans Bauer en NL Energie en naar Hi/Pokkie Foetsi.  Die laatste was ook genomineerd voor een Gouden Loeki. Wat betreft de irritante commercials haalde Pokkie Foetsi 34 pct van de stemmen, met Axe/rare ogen op de tweede plaats en Vodafone met de onverstaanbare muppets als derde. Frans Bauer kreeg als BN- er liefst 35,1 pct van de stemmen ‘achter zich’ voor zijn NL Energie-spotjes. Tweede werd Kim-Lian in het Kruidvat-spotje, derde Rob Geus (kalfsvlees). Zie de individuele percentages in overlees. Volgens Antoinette Hertsenberg van Tros Radar (foto links) zijn er ruim 66.000 stemmen uitgebracht voor de verkiezing, een record. En zoals gebruikelijk toonden de winnaars zich happy met deze aparte onderscheiding, dus met alle aandacht. Doorgaans tot ongeloof van Hertsenberg. Vorig jaar waren ”gelukkigen” Specsavers (oma-slapping) en Joop Braakhekke (Ambi Pur). PS Maar geef mij maar de Gouden Loeki’s, een heel wat positievere manier om de kwaliteit van reclame te stimuleren.

Irritante reclames

BN’er Stemmen %
Hi 22.442 34
Axe 15.688 23,8
Vodafone 13.765 20,8
Carglass 7.562 11,4
Mona 6.580 10

Irritante BN’ers

BN’er Stemmen %
Frans Bauer 23.159 35,1
Kim Lian 16.593 25,1
Rob Geus 12.547 19
Henk Gemser 8.337 12,6
Bennie Jolink 5.403 8,2

Lees ook:Reclamewereld.blog-stemmers geven Frans Bauer Loden Leeuw 09
Lees ook:Paay/Miljoenenspel & Zalando krijgen Loden Leeuwen 2012
Lees ook:Exit Luis Suarez, Leontien van Moorsel en KPN-buffel bij nominaties Loden Leeuw
Lees ook:Loden Leeuwen 2010 gegaan naar BN-er Arie Koomen (MediaMarkt) en Postal Gold
Lees ook:Maarten van der Weijden/Menzis krijgt Loden Leeuw 2013 nipt voor Hunkemöller’s Sylvie Meis

6 reacties op “Loden Leeuwen 2009: Frans Bauer (NL Energie) en Hi/Pokkie Foetsie

  1. W. v.d. Wetering

    Wel goeie uitslag dus terecht gekozen deze twee.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Greet l'Abee

      Terecht verdiend die prijs. Waardeloos gewoon die reclame. Bah, bah en nog eens bah.

        /   Beantwoorden  / 
  2. Greet l'Abee

    Frans je bent verkeerd bezig met je goedkoopste energie. Ze zijn eerder de duurste als je mijn afrekening ziet van 495 euro. Wat me nog nooit is overkomen
    Je bent diep gedaald. Ik was je fan maar nu niet meer (en eet voortaan je mond leeg als je praat).
    gr.greet

      /   Beantwoorden  / 
  3. Marina van Doorn

    De nieuwe reclame is vreselijk je leert je kinderen toch zeker dat ze niet met een volle mond mogen praten kijk altijd de andere kant op als de recl. komt.
    foei toch echt smerig

      /   Beantwoorden  / 
  4. niles

    @Marina: Daarom staan er ook ondertitels onder. Zodat je kinderen meteen snappen dat ze met volle mond inderdaad niét te verstaan zijn. Een bijzonder educatief reclamespotje dus.
    (Ook een bijzonder lélijk en amateuristisch in elkaar geknutseld spotje trouwens, maar dat is weer een ander verhaal.)

      /   Beantwoorden  / 
  5. Sandra Versteegen

    Tja, Frans is z’n zakjes aan het vullen? NLE is er wel mee op de kaart gezet, zowel positief als negatief, met name positief voor de langere termijn denk ik

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.