Categorie: "Internet"

Advertentie gemaakt ten behoeve actie ‘Mauro moet blijven’

De uit Angola afkomstige asielzoeker Mauro (18) moet van Minister Leers Nederland binnenkort verlaten (lees zijn brief aan die minister hier), ondanks het feit dat hij al acht jaar woonachtig is bij een pleeggezin in Nederland. PVV en VVD hebben bij de minister op  uitzetting van de jongen aangedrongen, aldus de Volkskrant. Reclamebureau BBC maakte snel de volgende advertentie om de actie ‘Mauro moet blijven‘ te steunen en twitterde ‘m rond. Voor de tekst zie de overlees.

Haha, ‘s wereld’s langste banner ad (niet hier hoor) van BMW

Haha, ‘s wereld’s langste banner ad (niet hier hoor, helaas) van BMW, de X3 om precies te zien. Je moet wel even naar de site Daily XY, waar-ie op te bewonderen is, Introducing the All-New BMW X3. Heeft vast al ergens elders op een Amerikaanse site gestaan, maar helemaal gemist. Sterkte met de muis, scroll-ze. Via een tip van twitteraar Patrick 

 

Speurders biedt nu gratis ‘ZoekTurbo’ aan in advertenti

Na het reclamemaken met een Masterclass naaktfotografie heeft Speurders nu iets héél iets anders aan te bieden in een opvallende advertentie vandaag in die wakkere krant, zus van Speurders. Hun nieuwe ZoekTurbo. Een RSS-lezer die gratis kan worden gedownload op je PC: ”(…) voor mensen die een hulpje op hun PC willen die dag en nacht voor ze blijft zoeken en het komt melden als het er is.” Klinkt heel handig van de Vinden is ons vak-mensen, zoiets, maar vlak het nut van zo’n Masterclass ook niet uit

AH-site doceert ‘Albert Heijn voor beginners’ in Brasschaat

Bij Albert Heijn vindt u alles wat u zoekt. Alleen hebben onze producten soms een andere naam. Met ons Albert Heijn voor beginners maken we u graag even wegwijs.” Zegt ‘lands grootste grutter op haar Vlaamse site, n.a.v. de opening van een vestiging in Brasschaat, het stadje dat bekendheid geniet vanwege de vele, het Belgische fiscale klimaat koesterende welgestelde Nederlanders telt. Site GeenStijl doet zijn best om zich erg boos te maken om de mijns inziens grappige AH-actie en de site van het Vlaamse Nieuwsblad valt over bepaalde ‘vertalingen.’ GeenStijl schrijft ondermeer: ”(…) de diepste vernedering vindt u toch wel in het Albert Heijn voor Beginners woordenboekje. Kijk en huiver, en realiseer u ook meteen dat de helft van deze klets niet eens klopt. Succes met de expansiedrift Ahold!” Succes, ja.

Met schaapjeschieten slaapprobleem testen in BBC-game

Geen reclame(adver)game, want reclame maakt-ie niet. Nou, misschien voor de afzender, de Britse BBC, afdeling Science & Nature. Waar men erg begaan is met het slaapgedrag van de mensen. Daarom worden arme schaapje opgetrom meld, waarop met pijltjes mag worden geschoten. Hoe sneller je reageert, hoe meer je er ‘doodt.’ En hoe minder slaap je nodig hebt – en hoe minder koffie. Een educatief spel, een EDUGAME/KLIK DOOR om te zien/spelen. Schaapjesschieten, bijna zo verslavend als koffiedrinken… Er is ook een quiz over slapen, een geheugentestje, en je kunt alles doormailen als een echte viral.

‘Boob slip’ bij SuitSupply (en meer sexy beelden op site)

We just love this nonchalant, but deliberate boob slip on the homepage of Suit Supply.” Schrijft AmsterdamAdblog over de gewaagde wintercampagne op SuitSupply’s eigen site, want deze beelden worden geheid niet geaccepteerd door ‘s lands buitenreclame-exploitanten, want al te sexy. Boob slip? Remember Janet Jackson? Jammer trouwens van deze weer door Carli Hermès gefotografeerde campagne van dit merk, maar wel begrijpelijk: meer schaamteloosheid is te zien hier, hier en hier.  AA noemt SuitSupply ”one of the best marketed brands in the Netherlands.”

KLM maakt online reclame voor ‘gay capitals’ met quiz

How hot are you on your gay capitals?” Opmerkelijke reclame op internet van ‘The KLM Gay Getaway‘ voor homohoofdsteden (en waarom ook niet). Via een quiz, die loopt tot en met 26 september. Je moet eenvoudigweg raden op basis van tien foto’s en enkele aanwijzingen welke de tien steden zijn om een reis naar ”een van KLM top gay capitals” te winnen. Ik herkende niet alleen Amsterdam, haha, want deze quiz is zo makkelijk, dat ik vermoed dat het onze nationale luchtvaartmaatschappij vooral gaat om het vergaren van de emailadressen van de doorgaans koopkrachtige (en reislustige) internationale gay communitity. De kunnen dan weer voor andere marketingacties kunnen worden gebruikt. KLIK HIER OM NAAR KLM-SITE/QUIZ TE GAAN. Bron: via tweet van de bekende Brit Stephen Fry.

Ruud van Nistelrooy succes gewenst door LÓreal Men

Die commercial vlak voor het WK was leuk, maar ging de mist in, want Van the Man mocht niet mee. Nu wel, naar San Marino, met Oranje, reclamegezicht Ruud van Nistelrooy van L’Oréal Men Expert. Exclusief op alle nieuwssites van de Belgische Persgroep, AD.nl, volkskrant.nl, trouw.nl en parool.nl zijn vandaag dagactuele deo-inhakers te zien van L’Oréal, meldt vaksite Adformatie. L’Oréal Men Expert wenst Ruud van Nistelrooy succes met zijn rentree in het Nederlands Elftal. Het is hem gegund en laat-ie er maar meteen 2 inschoppen vanavond (uitzending op SBS6). L’Oréal gebruikt voor deze uitingen Homepage Exclusives (Large Leaderboard, Half Page en Large IMU) die de Persgroep Advertising Online aanbiedt.