Categorie: "Internet"

Geen mooie modellen in Calvin Klein-reclame, maar QR-code

Geen mooie modellen in de reclame van Calvin Klein dit keer, maar alleen een grote rode QR-code met de woorden ‘Get it uncensored‘. Calvin Klein Jeans heeft drie billboards in News York en Los Angeles vervangen door grote rode QR-codes. Voorbijgangers kunnen de QR-code fotograferen en krijgen vervolgens een 40 sec. commercial met model Lara Stone, meldt Karlijn van den Berg op de site van Bright. Daarna kunnen gebruikers de code via Facebook en Twitter

De koning van Burger King is geïnfiltreerd bij McDonald’s

We found this miracle bun at McDonalds at Fishermans Warf in San Francisco this weekend. The grill mark on the bun looks kind of like the Burger King, or maybe Jesus.” Haha, wat ‘n consternatie. Het klinkt zo echt, het lijkt zo echt, maar dit is vast fake en misschien nog gepikt ook, dit idee, uit Nederland nota bene. In de VS hebben ze de ”McMiracle bun” zelfs aangeboden op eBay… Alhier heeft de ”god van KitKat” zelfs nog een internationale reclameprijs in de wacht gesleept, een tijd terug, meldt Marketing Tribune. Via de publiciteit destijds kan het idee dus zijn ”overgenomen” daar in de VS. Via AdMad.

Verknoei je tijd in Facepark in plaats van Facebook, zegt Diesel

Diesel’s Duitse Facepark-filmpje, als onderdeel van de hier eerder gemelde Be Stupid-campagne van Diesel. Dit merk wil zo aantonen hoe belachelijk het is om zoveel tijd te besteden aan sociale netwerken als Facebook, je kunt je tijd beter verdoen in een … park: Facepark. Meldt DirectDaily. Benieuwd of het wat uithaalt, zal wel niet. Leuk bedacht wel. Het internetfilmpje komt uit de koker van reclamebureau DDB Düsseldorf.

BP-tje pesten met zonnebrandolie vindt Spirit Airlines leuk

Spirit Airlines in de VS, dat claimt de goedkoopste budgetluchtvaartmaatschappij te zijn van dat land -maar wel geld rekent voor het meebrengen van koffers- amuzeert zich de laatste tijd prima met BP-tje pesten in de reclame op haar site. Spirit Airlines biedt reizigers forse kortingen naar stranden die niet beinvloed zijn door BP’s oil spill, zoals bij voorbeeld Cancun, Puerto Rico, Atlantic City en Fort Lauderdale. De campagne, met een knipoog naar zonnebrandolie, heet dan ook Best Protection en de slogan “Check out the oil on our beaches.” Haha. Nou, niet haha eigenlijk.

Dolce & Gabbana zendt modeshow als iPhone-livestream uit

Interessant vorm van reclame, voor modehuis Dolce & Gabbana – en de  iPhone heeft de primeur. Voor het eerst zal D&G haar herfst- en wintershow via dit toestel live streamen, meldt  de iPhone Club (dat weer Swide citeert). Het evenement vindt plaats in twee afleveringen: op donderdag 25 februari om 15:00 uur de show van D&G (de casual jongere kledinglijn) en op zondag 28 februari 13:00 uur de show van Dolce & Gabbana (de luxere tijdloze lijn). Om te kijken moet je in de Safari-bowser naar live.dolcegabbana.mobi gaan. ”Fysiek bij de show aanwezig zijn is niet meer nodig.” Dolce & Gabbana is al langer bezig als digitale pioniers: sinds 2005 streamen ze hun modeshows via internet op live.dolcegabbana.com. Daarnaast brengen ze een iPhone-applicatie uit, zetten bloggers op de front-row en hebben een eigen Facebook-pagina, aldus het bericht.

Wolbal rolt van de heuvels in San Francisco, als spotje Ray-Ban

In the Never Hide-campagne op internet van Ray Ban, weer een rare, de wollen bal -diameter ruim 1.80 cm- die van de heuvels rolt in San Francisco, met verrassing aan het eind. Meer foto’s hier, en meer filmpjes uit die serie op Facebook hier. Wat moeten we hier nou van vinden? Hoogstens denk ik met heimwee terug aan die kleine balletjes, die daar ook van de heuvel rolden, voor Sony Bravia. Dat was nog eens een commercial, grote klasse. En verder denk ik over deze viral van Ray-Ban: niets.

Wonderlijk gedoe met flesjes Amstel-bier (nee, daar krijg ik geen trek van)

Fascinating... Waar komt dat ”pop”-geluid vandaan? En die aparte vorm van dat flesje? Wonderbaarlijke experimenten met flesjes Amstel-bier in deze twee grappige virals. Maar ik kan niet zeggen dat mijn trek in zo’n biertje nou is toegenomen door dit wat enge gedoe. In tegendeel, zou ik bijna zeggen. Doe voor mij maar een slok gewoner met een gewoon pilsje, graag. Bedacht door reclamebureau 180 Amsterdam, via Adverbox.

Skoep, monster van Log Ness gefilmd (dus Even Apeldoorn bellen?)

We hebben ‘m, we hebben ‘m, hahaha.” Centraal Beheer-commercial waarin eindelijk video-opnames van Nessie … Maar is dat wel zo, haha. Nee, natuurlijk niet. Ik vraag mij ook af of deze viral eigenlijk wel van Centraal Beheer Achmea is? Een leuke parodie? Geen idee nog. Ik denk eigenlijk van wel, maar wat zou de schade dan zijn? Maakt me ook niet zoveel uit, erg grappig bedacht. Ook dat detail dat beginnende videofilmers maar al te goed herkennen: we lopen verder, maar camera even vergeten uit te zetten (moet-ie aan, druk je verkeerd, op de pauzestand).