Afgrijselijk. Niet om áán te zien, deze advertentie van Jumbo en Super de Boer in de krant vandaag. Maar wel superhelder. Ook de twee huisstijlen vloeken enorm, maar dat komt dus goed: het wordt gewoon geel allemaal. Wég akelige SdB-kleuren. De twee supermarktketens zijn blij, de fusie is rond. Super de Boer is overgenomen door Jumbo en de komende drie jaar wordende meeste winkels van SdB omgebouwd tot Jumbo. Inclusief die net vernieuwde SdB bij mij om de hoek, hoop ik. ”Wij zien uit naar alle openingen die op stapel staan en houden u op de hoogte,” meldt Jumbo, dat op zoek is naar een nieuw reclamebureau (kan mij niet voorstellen dat deze door het huidige bureau Selmore is gemaakt). En tijdens de verbouwing gaan de scherpe acties en de lage prijzen gewoon door, willen ze vandaag ook maar even laten weten op de hele roze/gele pagina. Albert Heijn heeft er een krachtiger concurrent bij in de vorm van het familiebedrijf Jumbo van de familie Van Eerd; heel goed, dat houdt ze scherp. PS En ik hoop dat de A-merken ruim voorradig blijven bij Big Jumbo.
Lees ook:A-merk-oorlog: Dirk en Jumbo samen tegen AH, C1000 en Super de Boer
Lees ook:Jumbo viert 200ste vestiging met beschuit èn advertentie
Lees ook:Fruit en groente is ‘schoonste’ bij Super de Boer
Lees ook:De grote gemiste inhaakkans van winkelketen Super de Boer
Lees ook:Frank Lammers als tuinkabouter in Jumbo’s groente en fruit-spotje