Burgerjournalistiek: Nieuwsuit stopt, maar Dichtbij start

Nieuwsmarkt trekt stekker uit het ‘Nieuwsuit’-initiatief voor hyperlokale burgerjournalistiek, meldde site Luit zaterdag en net die dag kondigde de wakkere krant in een grote advertentie een vergelijkbaar initiatief aan, Dichtbij.nl. Waarin de termen burgerjournalistiek en hyperlokaal overigens worden vermeden.  Nieuwsuit stopt omdat ”de twee uitgangspunten hyperlokaal en burger journalistiek niet haalbaar bleken.” Ook de commerciële benadering om met name lokale winkeliers een eigen ‘uitgeefplatform’ tegen zeer lage maandelijkse kosten aan te bieden, sprak niet voldoende aan. Dichtbij, een initiatief van de dominante Telegraaf Media Groep/TMG, ”is de meest actuele website voor lokaal nieuws en informatie. Dichtbij helpt mensen en ondernemers

hun lokale doelen te bereiken ten biedt mensen de mogelijkheid tot een gesprek over zaken die zij relevant vinden.” Bijvoorbeeld over, zie advertentie, gemeente bezuinigingen. Duidelijk? Meer info op Dichtbij-site. Zie ook filmpje.

PS En is wens Dichtbij succes, want wel een erg goed initiatief dat verdient te slagen.

Lees ook:Sirene gehoord? Lees het snel op de Dichtbij-site van TMG
Lees ook:Icco-reclame voor vinden partners voor duurzame productie
Lees ook:Doelbewust Oranje reclamekrant over goede doelen Oranjespelers
Lees ook:Dagelijks op 120 Haarlemse abri’s: vp De Telegraaf
Lees ook:The Launch Company wint Van Speijk Marcom Innovatie Prijs

Eén reactie op “Burgerjournalistiek: Nieuwsuit stopt, maar Dichtbij start

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.