Categorie: "Inhakers/actueel"

Helden Paralympics bedankt in advertentie NOC*NSF

Waar een klein land groot in kan zijn.’ De helden achter 39 medailles op Oranje’s succesvolste Paralympische Spelen ooit, in Londen, worden vandaag bedankt in een inhaker van NOC*NSF, met sponsors Lotto, DSM, Ernst & Young, Randstad en Unilever. Teks van de advertentie (KLIK erop om wat te vergroten): ”De Paralympische Spelen zitten erop. Twaalf dagen fantastische topsport. Boven jezelf uitgestegen, het onmogelijke mogelijk gemaakt. De zoete smaak van winst. 10x goud, 10x zilver, 19x brons. Waar een klein land groot in kan zijn. Big Marc, Big Kelly, Big Michael, Big Mirjam, Big Kathrin, Big Kim, Big Marcel, Big Mischa, Big Udo, Big Lisette, Big Marlou, Big Esther, Big Marjolein… We hebben genoten. We zijn trots, op het hele team. Wat een

Deelnemers succes gewenst door Amsterdam City Swim en 15 sponsors

Amsterdam City Swim, een bijzonder leuk evenement morgen/zondag, daarom besteed ik er graag aandacht aan. Talloze zwemmers duiken dan de Amsterdamse grachten in, als dat ijs eindelijk weg is ;-) . Dit jaar om geld te verzamelen voor onderzoek naar die vreselijke -en dodelijke- spierziekte ALS. Remember deze campagne? Ze konden individueel en als team worden gesponsord. Verschillende mensen die ik ken zwemmen die 2 km mee (start 13.00 uur), zoals de hoofdcoach van @ACCcricket, Anton Roux, in twitterland beter bekend als @Rooster5555, die vanochtend als 400 euro had opgehaald bij cricketvrienden. Veel succes iedereen! De Stichting Amsterdam Swim en House of Sports wenst iedereen ook succes voor morgen in een advertentie in de krant van

De uiting die reclameman Roorda slapeloze nachten bezorgt

Die verkiezingsuiting van de VVD stond vanochtend toevallig in de wakkere krant, dus hier even getoond. Zie het artikel over de BNR-column van reclameman- tekstschrijver Eugene Roorda dat hier gisteren verscheen. Het ging ‘m om de kop, maar, voor de nuance, de tekst eronder luidt: ”De VVD wil een overheid die minder doet, maar wel waar levert voor uw belastinggeld. De VVD wil een overheid die niet voortdurend nieuwe regels bedenkt, maar zo veel mogelijk onnodige oude regels

Tegeltjeswijsheid in nieuwe verkiezingsinhaker van Dirk

Blaffende concurrenten bijten niet.’  De vorige verkiezingsinhaker van Dirk (en Bas en Digros) stond alleen in De Telegraaf (en mogelijk ook in Sp!ts), deze, een zogenaamde spread -een dubbele pagina- verscheen vanochtend in de wakkere krant en in de Volkskrant (en mogelijk in meer dagbladen van de Persgroep Nederland). Met veel grappige tegeltjeswijsheid à la Dirk, ruim 20 stuks. En allemaal vaak grappige variaties op bekende spreuken, samen vormend ‘De oer-Hollandse politiek van Dirk.’ Zoals, maar

ieder zijn smaak, natuurlijk ‘Je moet het voordeel smeden als het heet is’ en ‘Al is de korting nog zo snel, Dirk achterhaalt hem wel,’ om er een paar te noemen. De pagina wordt linksonder afgesloten met ‘Kies Dirk! Boodschappenlijst 1” en het bekende rode verkiezingspotlood. Ik hoop dat ze een beetje te lezen zijn. KLIK op advertentie om wat te vergroten. De advertentie is weer gemaakt door reclamebureau XXS (excuses voor de slechte kwaliteit van de foto, had niets beters).

[PS]

Gratis Burendag Feestpakketten gemeld in advertentie

Zaterdag 22 september is het weer Burendag, en het organiserende Oranje Fonds, Douwe Egberts en Albert Heijn pakken flink uit in een advertentiepagina vandaag in de wakkere krant. Ga naar de site om een gratis Burendag Feestpakket te krijgen (en let op de actievoorwaarden). AH geeft niets weg, als ‘fan van Burendag,’ dat doen Douwe Egberts en het Oranje Fonds, meldt de advertentie. Bij AH kun je de pakketten wel ophalen. Als je de pagina in De Telegraaf (KLIK erop om wat te vergroten) goed bestudeert zie je dat dat feestpakket ook mogelijk gemaakt is door Pickwick (is van DE), Natrena, Roos Vicee, Verkade en Mentos (het AH-logo lijkt bewust bedekt, vreemd). Dan weet je wat je zoal kunt verwachten in je pakket. Zoals ik in voorgaande jaren ook al opmerkte: prima initiatief, die Burendag!

Nederland kiest voor groen. Kies Panda, zegt Fiat-reclame

Bent u deze maand nog zwevend? Kies dan voor een bijzonder schone auto,” meldt de inhaker van Fiat in de wakkere krant vandaag. In de aanloop naar de verkiezingen op 12 september, en pal erna, zullen er vast meer verschijnen, zoals deze ‘groene’ voor de rode Panda. Een autootje voor GroenLinks’ Jolande Sap? Of toch meer voor de Partij voor de Dieren ;-)

Axe biedt ‘naaktprins’ Harry excuses aan in advertentie

Dankzij de avonturen van de Britse prins ‘Dirty‘ Harry is Las Vegas terug van nooit weggeweest als dé vrijgezellen- bestemming. Maar op die feeststad speelt Axe, in Engeland op de markt gebracht onder de naam Lynx, niet in. Nee, Harry zelf wordt door Axe in eigen land slim een soort van excuses aangeboden in een dagbladuiting, gemaakt door reclamebureau BBH in Londen. Dankzij dat misschien door Harry gebruikte geurtje trek je vrouwen aan, maar je kleren uit, toch? ;-) Bron: Adoholic.

Unox bedankt gestopte weerman Erwin Kroll per advertentie

Erwin Kroll (62) stopt per direct als weerman bij de NOS. ‘Het is mooi geweest zo’, liet hij weten. Kroll presenteerde ruim 26 jaar het weer op de Nederlandse televisie. Unox, volgens eigen zeggen ‘onlosmakelijk verbonden met het Hollandse weer,’ wil hem graag bedanken via deze advertentie in Sp!ts vandaag. Kroll was sinds eind vorig jaar al niet meer op de buis. Hij wilde het wat rustiger aan doen. ‘De afgelopen periode ben ik buiten beeld gebleven om te kijken hoe me dat zou bevallen en ik voel me daar beter bij’, aldus Kroll tegen het ANP. De grappige advertentie is gemaakt door het reclamebureau van Unox, TBWA\Neboko.

 

125-jarige Carré gefeliciteerd in advertenties NS en ING

Het is feest aan de Amstel: Koninklijk Theater Carré viert dat het 125 jaar lang ‘een weelde aan theatervormen‘ heeft gebracht. De Telegraaf, die dit zo meldt vandaag, staat redactioneel uitgebreid stil bij deze ’tempel aan de Amstel’, maar ook enkele adverteerders/sponsors/relaties haken in met felicitatie-advertenties. Klein in een interview, zoals Mojo Concerts, maar ook groter, zoals de wakkere krant zelf, ING en de NS, dat de aandacht vestigt op leuke uitjes die, uiteraard inclusief treinreis zijn te boeken via haar Spoorvoordeelwinkel.

Jonge Socialisten kapen reclameposters van de VVD

De Jonge Socialisten plakken overal posters die sprekend op die van de VVD lijken. De liberalen zijn niet van plan om actie te ondernemen, meldt de wakkere krant vandaag. De jongerenafdeling van de PvdA zaait verwarring met campagneposters in de huisstijl van de VVD. Aan de onderkant van het valse drukwerk staat het logo van de Jonge Socialisten. De nepposters zijn bedrukt met kreten zoals ’geen gelul, leraren op de nul’ en bijna niet van echt te onderscheiden. In de kleine lettertjes op de poster staat een oproep om lid te worden van de Jonge Socialisten. Volgens JS-voorzitter Toon Geenen heeft zijn beweging duizenden posters laten drukken. In De Telegraaf reageert VVD-campagnemanager Patricia Cho laconiek op de kopieeractie. „Blijkbaar hebben de Jonge Socialisten van de PvdA de VVD-huisstijl nodig om op te vallen”, aldus Cho. De JS wil volgens voorzitter Geenen duidelijk maken waar de VVD ’echt voor