Categorie: "Buitenreclame"

VW’s nieuwe Scirocco krijgt echt licht in buitenreclame JCDecaux

‘Special Lighting techniek neemt een vlucht’ roept buitenreclame-exploitant JCDecaux. Deze nieuwe Scirocco van Volkswagen heeft niets te vliegen, maar valt wel extra door op door die knipperende lichtjes. Ook Grolsch, Warner Bros en Nivea zetten dit middel in. Daardoor ontstaat, zoals dat in marketingtermen heet, een langer contactmoment; passanten kijken langer naar de uiting of blijven er zelfs voor staan. Totnogtoe heeft JCDecaux deze techniek overwegend toegepast in Abri’s en Mupi’s, maar de eerste billboards zullen niet lang op zich laten wachten.

Arme Ieren, dat ze ‘t met dit spotje van Heineken moeten doen…

Heineken lanceerde in Ierland een nieuwe tv-campagne, te beginnen met dit One Green Bottle-spotje met het zinnetje Live every last drop: ”het iconische groene flesje als symbool van een unieke houding ten opzichte van het leven,” vertelt ons The Inspiration Room. Niet slecht, maar wel beetje boring. Jammer voor die Ieren, maar misschien zijn we verwend in Nederland. En het This is my life van Shirley Bassey pas wel, maar is ook zo’n weinig originele keuze.

‘Er is waarschijnlijk geen God’ als A4-billboard nabij Schiphol

Na wat moeite is het ze dan toch gelukt. Langs de snelweg A4 bij Schiphol staat sinds gisteren een billboard met de tekst ‘Er is waarschijnlijk geen God, durf zelf te denken en geniet van dit leven‘. Het bord wordt geëxploiteerd door Hillenaar; CBS Outdoor weigerde de boodschap. Goed van Hillenaar. Drie humanistische organisaties zitten achter het atheïstische reclamebord. Zij sluiten zich daarmee aan bij het initiatief van atheïsten in het VK waar bussen rondrijden met een soortgelijke tekst. De humanisten konden de reclamecampagne betalen met donaties. Volgens Floris van den Berg, voorzitter van de humanistische organisatie CFI, blijft het reclamebord twee weken staan. ,,Met nieuwe donaties kunnen we het doek ook op andere plekken in het land neerzetten.” De initiatiefnemers hadden aanvankelijk moeite om hun reclameboodschap geplaatst te krijgen, meldt het ANP.

Er wordt ‘levend’ geschilderd op billboard verffabrikant Berger

Leuke billboard uit India, om de kwaliteit en de mogelijken van de producten van Berger Paints (Natural Finish Colours) te benadrukken. De ”man” op het billboard laat zien hoe mooi blauw, als de sky, je muren kan maken. De ”blauwe” vlakken zijn eruit gesneden. Zou dit een Nederlands billboard zijn geweest, dan zou de verfkleur natuurlijk grijs zijn geweest, haha. Bedacht -misschien wel met een èchte man alleen maar voor de foto tbv een advertentie- door reclamebureau JWT Mumbai. Via BAOTV/P.

God is er wèl, God is er niet-reclamestrijd gaat door op Londense bussen

De atheïstische ‘God bestaat waarschijnlijk niet, dus geniet van het leven‘-campagne op de Londense bussen, loopt ten einde. Dus is het de beurt aan de andere partijen, zeg maar de tegenpartij. Geestig. En de busmaatschappijen varen er wel bij, in deze reclame-arme recessieperiode. Drie komen er in actie op een aantal bussen. De God Wellus/Nietus-oorlog brandt dus in volle hevigheid los in de Engelse hoofdstad. De Christian Party komt met de leuze ”There definitely is a God. So join the Christian Party and enjoy your life.” Ook de Trinitarian Bible Society (TBS) doet mee, evenals de Russische Orthodoxe Kerk in Engeland en Ierland, gesponsord door Russian Hour TV. TBS komt met een veel minder vriendelijke tekst uit Psalm 53: ‘The fool hath said in his heart, there is no God.’ Meldt ons The Inspiration Room, de Engelse pers citerend.

‘Cup-a-Sampling’ van lekkere soup, maar alleen in Zeist en Enschede

Cup-a-Sampling‘ zetten ze er vrolijk boven hun persbericht, maar er staat helaas niets over hoevéél Cup-a-Soup Specials er nu zijn uitgereikt, daar in Enschede en Zeist. Om deze te promoten waren daar zaterdag 31 januari een mupi en een abri van buitenreclame-exploitant JCDecaux ingezet; passanten konden gratis een pakje Specials meenemen en thuis proeven. Promotieteams vestigden er de aandacht op ”en leidden het geheel in goede banen.” Er is dus niet gevochten, gelukkig, dus actie geslaagd, vermoed ik. En nu op naar het Leidseplein, haha.

Animatieshow T-Mobile’s G1 herhaald op ‘Het Witte Huis’ in Rotterdam

Een leuke vorm van reclamemaken. De 3D-animatiefilm ontwikkeld om het Nederlandse, nou ja, Rotterdamse publiek kennis te laten maken met T-Mobile’s nieuwe G1-mobiel, het eerste speciaal voor het internet gemaakt mobieltje (luidt de claim), is vanavond weer te zien. Tussen 18.00 en 20.00 uur wordt het spectaculaire filmpje -zie hier een samenvatting- meermalen herhalen herhaald, wederom op ”Het Witte Huis” in Rotterdam. Zoals bekend is de G1 is uitgerust met het Google-besturingssysteem Android.

Inspelen op Obama met leuk buitenreclame-idee van Mr. Clean

The world is in a mess. But one man can change it.” Dan denk je meteen: welk product speelt nu weer in op de benoeming van Barack Obama? Reclame- makers Brian Thompson en David Duester maakte deze uitingen, die ook nog eens op minder schone nette plekken in New York City kwamen te staan/hangen. Daarna werden ze vervangen door andere borden, en bleek dat het om de huishoudartikelen van Mr. Clean, van producent Procter & Gamble ging. Erg leuk bedacht. Via The Inspiration Room.

Makelaars NVM beginnen campagne: ’7 reden om nú een huis te kopen’

Al enkele dagen staan er giga reclameborden langs een aantal snelwegen, nabij drukke verkeersknooppunten. De uitingen zien er niet uit, maar laten aan duidelijkheid niets te wensen over. De Nederlandse Vereniging voor Makelaars/NVM roept het Nederlandse publiek op om nu een huis te kopen. Daar zijn 7 redenen voor. Prima initiatief. Wie slim is, kijkt naar NVM.nl staat eronder (die 7 redenen hadden wel wat prominenter gebracht kunnen worden op de site, het is erg zoeken, zonde).