TV3, een tv-zender in Nieuw Zeeland, vertoont sinds kort de ook bij ons bekende Amerikaanse serie Law and Order en liet billboards neerzetten op de aandacht erop te vestigen. Knap bedacht door reclamebureau Colensa BBDO, door van speciaal licht gebruik te maken, waardoor meer licht wordt geworpen op een ondervragingstechniek van de politie. Via TIR.
Categorie: "Buitenreclame"
Lingerie op billboard doorzichtig als het regent (reclame Calvin Klein)
Zelfde idee, eerder gezien, op Reclamewereld.blog. Op 2 november 2006, om precies te zijn. Bloesjes op billboards die, als ze natregenen, meer en meer vrouwelijk schoon vertonen. Die van Playboy in Duitsland onthulde destijds veel meer, logisch, dat is zo’n blad wel verplicht, dan deze billboard met lingerie van Calvin Klein. Ach, leuk geprobeerd (geen idee uit welk land dit komt). Via blog mastercom.
Reclame voor ‘Erotische films zonder onderbrekingen’ op billboard ZDF
IJsbaan wordt mooi glad gemaakt met scheermes van Gillette
Heel mooi bedacht, deze icevertising, reclame voor het Fusion-mesjes van Gilette, waarmee de ijshockeybaan prachtig glad gemaakt wordt. De (Amerikaanse) bedenkers zijn helaas niet bekend. Via site Buzzmarketing.
Kruis stijgt met Pasen weer op volgend jaar (reclame Nieuw Zeelandse kerk)
St Matthew in the City, a progressieve Anglikaanse kerk in Nieuw Zeeland, liet deze billboard neerzetten met Pasen. Knap bedacht; de discussie moest (weer) gestimuleerd worden over zaken als kruisiging en wederopstanding. Op het ”echte” kruis staat genageld, met rode bloedige verf, op een perkamentachtige achtergrond: “This billboard will rise again. (Next Easter probably). Gospel. Truth?” Zoiets kan alleen maar bedacht zijn door een reclamebureau, en inderdaad, door M&C Saatchi in Ackland. Via The Inspiration Room.
Heel Nederland loopt over Martine Bijl heen (hologramreclame voor Hak)
Vanaf 12 mei laat de fabrikant Hak haar gezicht Martine Bijl (‘U moet de groenten van Hak hebben‘) als hologram optreden in de supermarkt ter aanprijzing van een nieuw product. Aldus vandaag het AD, dat spreekt van een ”Nederlandse primeur.” Bijl (61) nodigt de klant uit te komen proeven via deze nieuwe reclamevorm. Heel Nederland loopt over het arme mens heen: driedimensionaal en levensgroot komt ze te liggen op de vaderlandse winkelvloer, in bekende supermarkten als AH, Jumbo, Super de Boek en Plus. Het bedrijf Holofix Media stak de al heel oude techniek in een nieuw hardware jasje.
Kortere weg naar Acapulco (maar alleen voor Jeeps)
Crisisreclame: noodkreet Restaurant The Grill in de VS
Sign of the times, crisisreclame. Ook in de VS hebben restaurants het al langere tijd erg moeilijk. DBennison maakt deze foto, met de zo heldere boodschap, die is te zien op Flicr.com (via twitteraar 5225).
Hééél groot: Levi’s en Nespresso-reclame in centrum Amsterdam
Brengt geld op, maar een verrijking van het stadsbeeld? Nee, maar nog nèt beter dan die stellages, die je anders zou zien. Paar plaatjes, onlangs gemaakt met mijn Nokia N96. Handig, zo’n telefoon, maar hoe die rare strepen door die bovenste foto komen, geen idee. Het zonnige mooie centrum van old Amsterdam: Nespresso-doek hangt in Leidsestraat, hoek Keizersgracht (”Koffie met hart & ziel”), Levi’s bij het Koningsplein (Live unbuttoned, 501), ietsje verderop.
Creatieve reclame-uitingen op straat: 500 prachtvoorbeelden
Wat een goed idee. De Franse reclamesite Conseils Marketing zette liefst 500 internationale voorbeelden van ”street marketing”-reclame-uitingen achter elkaar, verspreid over twee pagina’s. Dit is de eerste, dit de tweede. Wat een prachtige staaltjes van creatief denken zitten erbij, heel leuk om te zien. Ik pik er willekeurig een paar uit om een indruk te geven. Die van KitKat heb ik eerder laten zien.