Categorie: "Buitenreclame"

Willem-Alexander herkent zich niet in deze zwembroek (reclame)

Rotterdammers kunnen vergapen aan een sexy kroonprins die nagenoeg naakt én van top tot teen met tatoeages op trams staat afgebeeld. Op o.m. lijn 20 is de kroonprins zichtbaar met tatoeages over het huis van Oranje, Nederland en hemzelf; een kunstwerk van de Amsterdamse meester-tatoeëerder Henk Schiffmacher. De trams doen dienst als reclame voor een aantal nieuwe exposities, w.o. ‘Beeld als bron', van Historisch Museum Rotterdam. Meldt buitenreclame-exploitant CBS Outdoor. W-A vindt 't geen probleem om zo door de stad te scheuren. Edoch: ,,De prins herkent zich
niet in de zwembroek
,'' grapt-ie via de
RVD.

Nike-atleet sprint dwars door flatgebouw heen in buitenreclame

Of dit een officiële buitenreclame van Nike is, geen idee, het lijkt mij van wel. Zelf verzonnen, met de computer? Ook geen idee hoe oud-ie is. Gespot op een Amerikaanse site met de onwaarschijnlijke naam, echt waar, Mighty Optical Illusions (kort Molusions). Daar zeggen dat het de vroegere Keniaanse tophardloper Bernard Lagat is. Wel indrukwekkend, als reclame-uiting, ik neem aan dat de bewoners er snel genoeg van krijgen.

  

Gewone bus verkleed als vuilniswagen houdt Nederland schoon

Tot eind dit jaar kom je een vreemde bus tegen in Eindhoven. Van achteren vreemd dan. Hij is zo bestickerd, dat-ie op een vuilniswagen lijkt. ''Maak van de bus geen vuilniswagen'' staat er dan ook op. Erg leuk bedacht door reclamebureau Grey, dat hiervoor samenwerkte met buitenreclamebedrijf CBS Outdoor. De klant is Stichting Nederland Schoon; de actie is onderdeel van het Adoptieplan van deze exploitant.

Help, de bus helt over vanwege speciale reclame Weighwatchers

–>Jeetje, gemist deze uiting, in het stukje over 'Adoptieplan' voor stadsbussen met speciale reclame-uitingen achterop in februari dit jaar. En later besteedden we ook aandacht aan speciale (nep)busuitingen, maar aan deze weer niet. Buitenreclame-exploitant CBS Outdoor
bedacht destijds een bijzonder ''adoptieplan'' om de aandacht te trekken van
(potentiële) opdrachtgevers: 50 reclamebureaus konden een jaar lang
gratis de achterkant van een bus adopteren voor advertentiedoeleinden. En deze geestige bedachte ''reclame'' voor Weightwatchers, van reclamebureau Lowe, hebben gelukkig toch nog te pakken gekregen.

Geschreeuw klinkt, camera’s flitsen – uit billboard ‘Big in Sweden’

PAS OP, de billboards met bewegingsdetectoren en luidsprekers komen eraan. Ze zijn al in Zweden gearriveerd. Big in Japan is a Zweedse reality serie waarin twee 'gewone' Zweden een maand naar Japan gaan om het daar te maken. Deze billboard toont de fans, die crazy zijn van de twee en ze graag fotograferen. Heel lawaaiig als je er langs loopt, maar wel leuk bedacht door Le Bureau in Stockholm. Zie FILMPJE HIER, met veel geflits en véél geschreeuw. Via AdGoodness.

Mannen weten waarom Jupiler op de reclamekrul adverteert

Dat voelt meteen goed, op die Buitenveldertse reclamekrul. Beter dan SuitSupply, als adver- teerder, als ontkent Reclamewereld-lezer Hans dat. Hij reageerde onlangs op de reclamekrul posting: ''Ik vind de plek briljant! De gebruiker van het toilet is immers de
doelgroep. En zo chique is de suit supply nou ook weer niet. Al mis ik
wel iets in de "boodschap" :)
. Enfin, nu dus Jupiler-bier. Mannen weten waarom, staat er helemaal onderaan. Daar ga je natuurlijk flink van plassen, niks boodschap.

Reclame op rare plekken: SuitSupply plakt op Buitenveldertse krul

In de net bedachte, vast oneindige serie Reclame op Rare Plekken … Trust the suit adverteert het welbekende SuitSupply. Op de affiche een man met z'n hondje, die vermoedelijk nodig naar deze moderne krul moest. Hijzelf vast niet, daar pal buiten Polectro Palace in A'dam  Buiten- veldert. Lang leve deze gestaalde wildplas-temmers. ''Wildplassen, al eeuwenlang een groot probleem in de steden. Stankover- last, ziekten en aantasting van gebouwen zijn de ergste gevolgen ervan,'' zegt de Cultuurwijzer. Toch een vreemde reclameplek voor zo'n sjiek merk.

‘t mooiste gewicht is evenwicht zegt Campina op reclame-affiche

Begin augustus balan- ceerden op vijf Mupi’s- zo heten deze reclamezuiltjes van exploitant JCDecaux- grote pakken Optimel. Ze vormden onderdeel van de Campina-campagne met de boodschap ‘Het mooiste gewicht is evenwicht’.

De mega pakken Optimel waren ruim 1 meter hoog, 3D uitgevoerd en ‘balanceerden’ gedurende twee weken bovenop de vijf Mupi’s en waren niet te missen voor het winkelend publiek in Eindhoven, Nijmegen, Utrecht en Amsterdam. Aardig idee van reclamebureau Ara i.s.m. met mediabureau Kobalt.

Met pijl ‘bedekte’ naakte vrouwen van Beate Uhse – idee gepikt?

Beate Uhse. Dit was niet al te moeilijk om te bedenken. De erotiekshops zijn welbekend, zeker in thuisland Duitsland. Reclamebureau Cayenne daar bedacht hoe je ze nóg makke- lijker kunt vinden, meldt Adland uit Zweden. Bedek al dat naakt met een zwarte pijl, want anders had het nooit zo op straat gemogen. Maar op Adrants, een Amerikaans blog, werd er heftig geprotesteerd. Geen origineel idee! Zie dit melige Britse filmpje -en swingende muziekje- van "Toe Jam" door dj Fatboy Slim. Stond sinds medio juni dit jaar op YouTube. Voor wie heel erg van zwarte pijltjes houdt.

 

”We sell guns… dieven en terroristen welkom” als anti-gunsbillboard

 "We sell guns! No ID required. No background checks. Criminals and terrorists welcome!" (KLIK HIER voor groter beeld) Deze billboard in Boston, is de grootste van Amerika, meldt blog AdFreak. Erachter zit de strijdvaardige Stop Handgun Violence-organisatie die maar geen poot aan de grond krijgt in triggerhappy USA (zie dit b.v. dit ongelooflijke spotje). SHV claimt dat wapens op beurzen veel te makkelijk te koop worden aangeboden, door een hiaat in de wet. Misschien dat deze boodschap helpt, hij valt in ieder geval genoeg op. De reuze-billboard is gemaakt door bureau Modernista.