Categorie: "Buitenreclame"

Aan de lopende band reclame voor slimme lampen Mercedes-Benz

Waar zie je geen reclame meer tegenwoordig. Ook op Schiphol komt je genoeg tegen, ook op de meest overwachte plaatsen. Maar deze clevere variatie nog niet. Hier wordt ”bewegende reclame” gemaakt voor het Intelligent Light-systeem van Mercedes-Benz, die meedraaiende lampen dus, op een lopende band van het vliegveld van Salzburg in Oostenrijk. Wie het bedacht heeft meldt site CrookedBrains helaas niet. Via CB en AJT.

Boomreclame van vegetarische restaurantketen (Tibits in Zwitserland)

Erg knap bedacht, dit, in Zwitserland deze keer. Tibits, een keten van vegetarische restaurants, omarmde het idee van reclamebureau Wirz/BBDO om deze giga vorken onder een aantal bomen te planten. Veel bekijks, uiteraard (nee, niet op dit plaatje). De bedoeling is uiteraard dat je hiermee een flinke hoeveelheid gratis publiciteit binnenhaalt. Terecht, in dit geval. Via AdPunch.

Kaká en Henry nu al tegenover elkaar, als Pepsi’s footvolleyers

De  ‘Panoramique’ langs de A1, het best bekeken billboard van Nederland -zo wordt geclaimd- staat de hele maand in het teken van het komende grote Pepsi Footvolley-evenement. Wereldtoppers Kaká en Henry van aartsconcurrenten Real Madrid en Barcelona, geven op die billboard de aftrap voor het evenement, op zondag 19 juli in Scheveningen (Brunotti Beachhouse). Op ‘t rulle zand daar zullen nationale en naar verwachting ook enkele internationale vedetten (maar vermoedelijk niet het billboard-duo) het in een Footvolley-competitie tegen elkaar opnemen. ”Het is de eerste keer dat een evenement van deze omvang in Nederland wordt georganiseerd” zegt pr-bureau TBWA\Busted. Meer info op de Pepsi-site.

Zakenlieden en rockers even welkom bij McDonald’s

McDonalds France, deze keer met een groen logo, werft op deze aardige manier klanten met de “Venez Commes Vous Etes” (Kom Zoals Je Bent)-campagne. In deze buitenreclame-uiting is een aantal portretten te zien van dezelfde man, over een periode van een jaar gefotografeerd: zakenman, student of rocker, iedereen is welkom bij McDonald’s. De campagne is gemaakt door reclamebureau BETC Euro RSCG in Parijs. Via TIR.

Reclamemaken voor Scrabble, op z’n Scrabbles, in Bogotá

Scrabble took over Bogotá, een Engels zinnetje, ongetwijfeld om de kansen op een prijs op internationale reclamefestivals te verhogen. Maar leuk bedacht, deze buitenreclame-uitingen voor het aloude Scrabble-woordspel van Mattel. We gaan dus helemaal naar Bogotá om ze te bewonderen. Op een aantal gebouwen is wat aan de namen toegevoegd, op z’n Scrabbles, wat erg de aandacht trekt. Voor deze zekerheid is het woord Scrabble ernaast gemonteerd. Het reclamebureau erachter was Ogilvy & Mather Bogotá, via The Inspiration Room.

Gewichtheffen op Piccadilly Circus, met dank aan McDonald’s

Leuk, kiekje in Londen… Op zich wel aardig bedacht, maar jeetje, wat ziet Piccadilly Circus er hier verschrikkelijk uit, doodgeslagen door al die reclame. Zeker dit deel, waar een neon poster site van McDonald’s, met wisselende beelden, passanten de gelegenheid biedt om grappige foto’s te maken. Zoals deze vrolijke gewichtheffer. Zie ook FILMPJE. Het verantwoordelijke reclamebureau is Leo Burnett London. Via Campaign.

Lekker uit Essen langs de Autobahn, bij McDonald’s

Erg goed gevonden, deze eenvoudige maar zo duidelijk Duitse uiting voor McDonalds. Dit zogenaamde Autobahnbord heeft dan ook meteen een internationale prijs gewonnen (goud) op het Montreux International Advertising and Media Festival. Grappig, maar eigenlijk een beetje zielig, dat ze bij onze oosterburen de slogan I’m loving it in het Duits moeten vertalen. Nou, Essen hoeven we hier niet te vertalen, haha. Verantwoordelijke maker is het Duitse reclamebureau HEYE & Partner. Via TIR.

McDonalds Essen poster

Aandacht voor de robothand van Rexona

Deze reusachtige robothand op een zogenaamde vitrine, de futuristische uitstraling versterkt dankzij de ingebouwde led-verlichting, greep medio-april bijna letterlijk de aandacht van passerende automobilisten. Opdrachtgever was Unilevermerk Rexona, buitenreclame-exploitant JCDecaux. Ze maakten reclame voor Rexona Men (‘future ready protection‘) in zes grote steden en de plaatsing viel samen, zoals dat hoort, met de hieronder op de Nederlandse tv vertoonde buitenlandse commercial voor hetzelfde merk, geregisseerd door de Nederlander Matthijs van Heijningen Jr (al een jaar geleden!) op Reclamewereld.blog te zien).

Echte bestelbus vermomd als billboardreclame Mercedes Sprinter

Om de doelgroep te overtuigen van de grootte van het laadruim van een Mercedes Sprinter creëerde reclamebureau Lukas Lindemann Rosinski uit Hamburg dit billboard met geïntegreerde bestelbus. ”Wat ontzettend knap is aan dit idee is dat de bedenkers zijn uitgegaan van de kracht van het product en niet hebben gekozen voor overdrijving” zegt site Het Roze Olifantje (via twitteraar AJT). Zie ook toelichtend filmpje.