Pink Ribbon zendt ‘verkeerd signaal’ uit met Heineken-sponsoring

Pink Ribbon, fondsenwervende organisatie voor borstkanker, zendt 'een verkeerd signaal uit' door zich te laten sponsoren door Heineken. Dit schrijft de stichting alcoholpreventie Stap in een brief aan het bestuur van Pink Ribbon, zo meldt Trouw. Alcoholgebruik is een van de risicofactoren voor borstkanker. Een woordvoerder van Pink Ribbon begrijpt de kritiek. „Dit signaal kan verkeerd worden uitgelegd. We gaan hier serieus naar kijken." Heineken adverteert met het 'vrouwen- bier' Wieckse Rosé in Pink Ribbon Magazine 2007, een jaarlijkse uitgave van Sanoma Uitgevers. De opbrengst van het magazine gaat naar Pink Ribbon. Vorig jaar bracht het tijdschrift 670.000 euro op.Volgens de stichting werkt Pink Ribbon indirect mee aan een nieuwe marketingstrategie van Heineken, aldus het artikel in Trouw. De biermarketeer maakte onlangs bekend zich meer te gaan richten op vrouwen. Het bedrijf wil onder meer artikelen over bier (laten) plaatsen in vrouwenbladen.

Lees ook:Barry ‘Komt een vrouw bij de dokter’ Atsma uit de kleren voor KPN/Samsung-actie Pink Ribbon
Lees ook:Roze Mercedes A wint eerste Pink Ribbon Inhaak-award
Lees ook:Na borsten, inspirende boodschappen gezocht voor nieuwe campagne Pink Ribbon Magazine
Lees ook:Campagne Pink Ribbon vraagt om fondsen voor onderzoek
Lees ook:Veel borsten en rijmpjes in prima Nederlandse Pink Ribbon-campagne

2 reacties op “Pink Ribbon zendt ‘verkeerd signaal’ uit met Heineken-sponsoring

  1. ikke

    Oke, ik begrijp het commentaar best, daar gaat niet om. Maar uit het oogpunt van deze vrouw: prima combi, pink ribbon en heineken vrouwenbier. Het is VROUWENbier, dus de doelgroep betreffende pink ribbon wordt duidelijk benaderd, het is een flesje met een lintje: 2 overduidelijke dingen van beide namen en dan ook nog: het brengt een hoop geld in het laatje voor pink ribbon. Wat wil je nog meer? En dan nog wat: je krijgt niet alleen van bier/alcoholgebruik borstkanker. Sorry, moest even mijn ei kwijt.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    Ook hoofdredacteur Tineke Verhoeven van Pink Ribbon Magazine 2007 vindt dat er niets mis is met de Heineken-advertentie, ikke. “Een biertje mag best. Wat is daar erg aan? Zolang de afzender van die advertentie er duidelijk bij staat, is er geen enkel probleem. Het is een leuke advertentie. En onze lezers zijn niet gek, die hebben toch ook een eigen verantwoordelijkheid?” Een woordvoerder van Heineken meldt, ook in Trouw, dat het plaatsen van de advertentie een spontane actie was van het bedrijf en geen onderdeel is van een marketingcampagne. “De vraag wat de rol is van alcoholgebruik bij borstkanker heeft daarbij in principe niet gespeeld. Wij vinden dit initiatief belangrijk, daarom wilden we graag meedoen aan dat magazine.”

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.