Categorie: "Sociale campagne"

FNV zet radiospots en advertenties in voor ledenwervingscampagne

Donderdag a.s. gaat de ‘'brede'' ledenwervingscampagne van FNV Vakcentrale ''live'' via radiospotjes, advertenties in de gedrukte media, een actiewebsite en is er ook een gratis nummer voor informatie. En vergeet niet: een prijsactie. Onder het motto ‘Power to the'… -bekend van John Lennon's beroemde song- bieden alle aangesloten bonden werkend en niet-werkend Nederland een lidmaatschap aan voor zes maanden tegen 25 euro. Om kennis te maken en te zien

Cast serie Grey’s Anatomy in gay-verdraagzaamheidscommercials

Vier acteurs en actrices uit de Amerikaanse serie Grey's Anatomy en andere bekenden, o.a. sporters, figureren in een reclamecampagne die vraagt om meer verdraagzaam- heid jegens homo's en lesbiennes. De pro-holebicampagne heet "Be an ally, be a friend" en, meldt Gay.nl, is het initiatief van Glaad, Gay and Lesbian Alliance Against Defamation. Acteurs en actrices praten over de impact van anti-holebi benamingen en over het belang van het aanvaarden van een familielid of vriend die homo of lesbisch is. Eerder werd een Grey's acteur, Isaiah Washington, ontslagen na homofobe opmerkingen tegen een collega-acteur, T.R. Knight.

Nieuwe ‘Vindt Maddie’-campagne op televisie, kranten en op affiches

De familie van Madeleine McCann gaat een nieuwe publiciteitscampagne beginnen in de hoop dat de aandacht wordt afgeleid van de ouders en opnieuw wordt gericht op het vinden van de kleuter. Dat heeft de broer van Gerry McCann, John McCann, bekendgemaakt, meldt vandaag o.m. Elsevier. De campagne, die 115.000 euro gaat kosten, wordt gefinancierd met geld uit het Madeleine Fonds, richt zich primair op Portugal en Spanje, en schakelt tv, dagbladen en affiches in als media. Het fonds heeft ruim anderhalf miljoen

Dierenleed, tolerantie, ziektes troef als onderwerpen SIRE-campagne

Sinds de start van de nieuwe SIRE-campagne ‘U mag het zeggen' op 14 augustus jl. hebben ruim 2.100 Nederlanders een onderwerp van zorg aangedragen op de website van SIRE. Bijna 27.000 burgers hebben- aangespoord door shockblog GeenStijl- hun stem uitgebracht op een van de onderwerpen. De website is ruim 214.000 keer bezocht. De meest populaire onderwerpen die op de website van SIRE zijn geplaatst gaan over dieren (dierenleed, dieren- mishandeling), homoseksualiteit (tolerantie, geweld), lichamelijke aandoeningen (ziektes, handicaps), het klimaat (zorg voor de natuur) en over samen leven (omgangsvormen, normen en waarden, tolerantie). Ed Stibbe, SIRE's vice-voorzitter en campagneleider

‘This game is over’ is game-achtig anti-drugs spotje uit de VS

No baby, this game is over. Geestig Amerikaans anti-drugsspotje van een wat aparte organisatie, waarin gebruikt wordt gemaakt van videogame-setting (GTA-achtig) om de impact te verhogen. Via InsideGamer, dat er cynisch aan toevoegt: ''Drugs zijn slecht en videogames zijn slecht, als we de meeste anti-drugs organisaties mogen geloven. Niet zo verwonderlijk dan ook, dat men beide vormen van 'vermaak' bundelt in een reclamespotje.''

Spot tegen wapengeweld is campagne Britse radiozender Choice FM

Een aangrijpende, aan het eind zelfs angstaanjagende commercial van een Britse hip-hop/r&b radiozender, Choice FM. Gaat niet over de zender zelf, maar ageert tegen het toenemende wapengeweld, vooral gerelateerd aan de handel in drugs. Goede actie dus van Choice. Misschien een idee voor een Nederlandse radiozender. Stop the bullits. Kill the gun, een keihard filmpje van een minuut met fascinerende beelden van kogels, een technisch hoogstandje.

Gloeilamp ‘opgehangen’ in milieukiller-advertentie van Greenpeace

Van de afdeling Ban de (gewone) Gloeilamp, nu van Greenpeace. Arm lampje, de strop wacht voor deze milieu-killer. Zonder proces. De tekst luidt: Ordinary bulbs are killing the environment.
Just one simple act on your part can stop the climate crisis: switch to Compact Fluorescent Lamps
. Niet alleen sterk (en vergezocht), maar ook leuk dat de uiting van ver komt, en is  gemaakt door een bureau  in Dubai, TBWA Raad. Via Ads of the World. In India heeft Greenpeace zelfs een ban the bulb-site.

40-jarige SIRE vraagt burgers ideeën voor ‘betrokkenheids’campagne

Met haar jubileumcampagne ‘U mag het zeg- gen' roept 40-jarige SIRE/Stichting Ideële Reclame, vanaf vandaag Nederlanders op hun maatschappelijke betrokkenheid te laten zien door actief onderwerpen van zorg aan te dra- gen voor haar nieuwe campagne voor '08. "Wij draaien hiermee voor één keer de rollen om door burgers te betrekken bij ons werk. We willen laten zien dat het absoluut nuttig is om maatschappelijk relevante onderbelichte onder- werpen op de publieke agenda te zetten", aldus directeur Adri de Vries. Zo stelt SIRE, waarin de reclame- en communicatie- branche onbezoldigd samenwerkt bij het maken van campagnes, al sinds 1967 met succes vele onderwerpen aan de orde, maakt ze bespreek- baar en agendeert ze bij burgers, opinieleiders en besluitvormers. Ruim 95 campagnes zagen het licht, zoals ''De maatschappij dat ben jij'', ''Je bent een rund als je met vuurwerk stunt'', ''Wie is die man die zondags het vlees snijdt'', ''Kort lontje'', maar ook