Categorie: "Sociale campagne"

‘Even when you do not believe’…. reclamespot Jesus Centre Hamburg

Een knap ''reclamefilmpje'' van het Jesus Centre in Hamburg, waar hulp vrij beschikbaar is, voor iedereen. Won een Gouden Leeuw tijdens het recente internationale reclamefestival in Cannes (makers: bureau Jung von Matt). Is in het Engels (opmerkelijk genoeg niet in het Duits) HIER TE ZIEN. De tekst luidt: ''Even when you do not believe, I am present. I am always there for you.'' En dat is altijd prettig om te weten.

Fraaie Indiase printcampagne brengt adoptie onder de aandacht

Over bijna alles is wel een blog te vinden, dus is er ook een Nederlands Adoptieblog. Daar zagen we een erg mooie campagne uit India, van de Indian Association for Promotion of Adoption & Child Welfare. Op genoemde site nog enkele  voorbeelden van de printcampagne. Sober, aandoenlijk en heel duidelijk. De prima slogan tenslotte: You will receive more than you can ever give.

 

Bescherming Persoonsgegevens met privacycampagne op internet

Met een mediacampagne wil het College Bescherming Persoonsge- gevens duidelijk maken hoe mensen hun privacy kunnen beschermen op internet. De campagne gaat in januari 2008 van start, meldt NOS.nl. In Netwerk omschreef CBP-voorzitter Kohnstamm internet als "een glazen huis waar internetgebruikers met een stempel op hun hoofd in rondlopen". Hij wees op zoekmachines als Google en Yahoo, die alle zoekvragen

‘Anti-alcoholcampagnes ook voor ouders’ – Gezondheidsinstituut

Het Nationaal Gezondheidsinstituut (NIGZ) gaat zijn anti-alcoholcampagnes niet meer alleen op jongeren zelf richten, maar ook op hun ouders. ''Het is moeilijk om hen te bereiken. Daarom benaderen we nu hun ouders. Zij bieden drank vaak als eerste aan hun kinderen aan.'' Dat  zei NIGZ-woordvoerder Rob Bovens tegen 't Neder- lands Dagblad, zo meldt Adformatie. ‘Je kunt jongeren wel vertellen dat alcohol hun hersenen aantast, maar dan denken ze al gauw: "dat zien we later wel".' Het NIGZ deed onderzoek, dat volgende maand

‘Grootste condoom ter wereld’ maakt reclame voor Vrij Veilig en GGD

Tijdens de jongerenfestival Zwarte Cross in Lichtenvoorde wordt vrijdagavond van 27 juli een gigantische luchtballon in de vorm van een roze condoom opgelaten, meldt Molblog. Het idee komt van GGD Gelre-IJssel dat, als onderdeel van de Vrij Veilig-campagne, de aandacht wil vestigen op het groeiende soa-probleem. De balonvaart is tevens een poging om in het Guinness World Records-boek te komen in de categorie ‘grootste condoom' (die categorie bestaat blijkbaar, tekent het blog aan). Lengte van de ballon is 34 meter, zo hoog ongeveer als een flatgebouw van acht verdiepingen. Op de site van GGD Gelre-IJssel geen woord over de actie; als excuus dient misschien daar druk bezig zijn met de fusie met Regio Noord-Veluwe.

 

George Clooney e.a. Hollywoodsterren maken lawaai voor Amnesty

Make some noise heet de nieuwe internationale campagne van Amnesty. Daarin optredens verschillende Hollywoodsterren -excuse me, ik herken slechts George Clooney en Tim Robbins (en Joaquin Phoenix is erbij, lees ik op YouTube, maar ook vrouwen doen mee hoor)- die, ieder op hun eigen manier… lawaai maken. Aardig hoor. Maar misschien doorgronden we de reden van dat lawaai niet goed genoeg; gelukkig wordt dat op YouTube toegelicht: ''This ground-breaking venture from Amnesty International mixes music, celebration and action to protect individuals wherever justice, freedom and equality are denied.'' Aardig hoor.

Op billboard van WWF waarschuwt de zon voor opwarming aarde

Gezien op een paar Nederlandse marcomsites/blogs, maar even gemist hier op Reclamewereld.blog. En dat kan natuurlijk niet. De zon gebruiken om te waarschuwen tegen de opwarming van de aarde, wat een zeldzaam goed idee uit Canada en wat zeldzaam knap uitgevoerd. De schaduw stijgt gedurende de dag. De billboard, je zou zo bijna zeggen het (versneld afgespeelde) filmpje, van WWF/saveourclimate.ca, kreeg gelukkig veel aandacht in de pers, want voor passerende automobilisten was er lang niet zo veel te zien. WWF Canada: ''Global Warming is the single biggest environmental threat facing our planet today.'' Na de klik wat technische info van iemand op YouTube, die meer weet over het billboardproject.

‘Te weinig budget nieuwe campagne over eten en dierenwelzijn’

‘Een kip of varken kan niet kiezen, jij wel: elke keer als je kip of varkensvlees koopt!' Met deze slogan begint het Voedings- centrum vandaag op tv, radio en internet een campagne (rtv-commercials hier te zien) over eten en dierenwelzijn. Maar het Voedingscentrum vindt dat het (overheids)budget te beperkt is, vergeleken met campagnes van b.v. Unilever. De kiezen-campagne loopt nog tot 2011 en wordt gefinancierd door het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV). Doel is consumenten ervan bewust te maken dat hun keus in de winkel invloed heeft op het leven van een kip of een varken. De campagne maakt deel uit