KLM begint met campagne voor all-in vliegprijzen

Zou zondaar/familielid Transavia het goede voorbeeld volgen? KLM maakt in Nederland in ieder geval vanaf nu reclame met en voor ticketprijzen inclusief toeslagen en belastingen, blijkt uit advertenties in de dagbladen. Daarmee loopt de luchtvaartmaatschappij vooruit op een nieuwe code, die vanaf 1 april het vermelden van alle extra kosten voor reizen verplicht stelt. Alleen de reserveringskosten zijn er nog niet af, omdat deze per verkooppunt kunnen verschillen. De prijzen zijn overigens niet veranderd,

benadrukt de maatschappij, die zegt de consument helderheid te willen bieden door met all-in prijzen te adverteren. De website is aangepast. De Code Reisaanbiedingen schrijft voor dat alle ''onvermijdbare kosten'' all-in moeten zijn; op de reserveringskosten heeft de klant dus wel invloed (bijv. internet, reisagent of telefonisch). Online boeken bij KLM kost bijvoorbeeld tien euro per ticket.

Bedrijven die vakanties, vliegreizen, bustrips of combinaties van die producten verkopen, moeten vanaf 1 april in hun advertenties en andere uitingen eerlijk zijn over de kosten. Ze mogen niet meer adverteren met prijzen die gestript zijn van kosten die erbij komen zodra de klant gaat boeken.

 

Lees ook:Prijsmisleiding: reclamewaakhond hapt naar vier reisorganisaties
Lees ook:Geen 1 april-grap: lokprijzen in reclame reizen en vliegtickets voorbij
Lees ook:Transavia mag blijven adverteren met lokprijzen
Lees ook:Reclamewaakhond RCC: Ryanair en Zonplan ‘misleiden klanten’
Lees ook:Reclamecommissie vindt tv-spot Bol.com ‘misleidend’

Eén reactie op “KLM begint met campagne voor all-in vliegprijzen

  1. tom

    Gewoon via België vliegen, niet goedschiks dan maar kwaadschiks, ik vind het gewoon oplichterij. Ticket Brussel Hurghada (Egypte) of Amsterdam Hurghada scheelt 100% !!!!!!!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.