Transavia mag blijven adverteren met lokprijzen


Transavia
mag de komende maanden vluchten voor lokprijzen, bijvoorbeeld voor een euro, blijven aanbieden. De Reclame Code Commissie had dat eerder verboden, waarna de luchtvaartmaatschappij in hoger beroep is gegaan. Het college vindt dat soort advertenties niet misleidend, meldt De Telegraaf vanochtend. Onder meer de Consumentenbond had tegen de lokprijzenreclame geprotesteerd.

Het College van Beroep van de RCC in zijn uitspraak: ’’Dat naast de prijs van 1 euro geen andere bedragen in de advertentie zijn genoemd, betekent niet dat de uiting onduidelijk of onvolledig is. Voldoende duidelijk is dat er bijkomende kosten zijn en dat men zich over de hoogte hiervan moet informeren.’’

Hangende de beroepsprocedure is Transavia gewoon doorgegaan met lokprijzen adverteren. Andere prijsstunters doen dat trouwens ook nog steeds. Maar daaraan zou een einde komen per 1 april volgend jaar. De reis- en lunchtvaartwereld heeft zichzelf namelijk met een code de verplichting opgelegd vanaf die datum wel prijzen inclusief alle toeslagen te hanteren.

Lees ook:Geen 1 april-grap: lokprijzen in reclame reizen en vliegtickets voorbij
Lees ook:Transavia daagt Reclame Code Commissie uit
Lees ook:Transavia maakt voortaan reclame met all-in prijzen
Lees ook:RCC: reclame voedingssupplement Glucon Combi is misleidend
Lees ook:KLM begint met campagne voor all-in vliegprijzen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.