Veldhuis & Kemper’s ‘MS Research’ beste radio-spot juni

De radiocommercial “Woord van 2 letters” van Stichting MS Research is door de Nederlandse consument gekozen tot beste radiocommercial van de maand juni. Met deze nummer 1 positie is de commercial genomineerd voor de jaarlijkse RAB Radio Awards Publieksprijs 2012.  Op basis van het  internationale campagnethema – 2 letters die tussen je 20e en 40e je leven in komen – hebben Veldhuis en Kemper een eigen testimonial geschreven, meldt RAB, het Radio Advies Bureau. Beluister ‘m hier. Vooral de vrouwen en de oudere doelgroep hebben een hoge waardering voor deze commercial. Als tweede in juni eindigde ‘Allemaal weg‘ van D-Reizen en als derde ‘Geluksvogeltjesdans‘ van C1000. Meer informatie over de uitslag in de overlees.

De tweede en derde plaats zijn voor EK-inhakers die ruimschoots aanwezig waren op de radio in juni. D-Reizen haakt in op het falen van het Nederlands elftal met de commercial “Allemaal weg” en adverteert zo de opruiming. Hiermee wordt D-Reizen tweede in de commercial van de maand verkiezing.

C1000, die derde wordt, heeft “De Geluksvogeltjesdans” verwerkt tot een radiocommercial van maarliefst drie minuten. Deze vrolijkheid was te horen op de wedstrijddagen van het Nederlands Elftal en wordt met name gewaardeerd door jongeren en vrouwen. De winnaar MS Research is een co-productie van Veldhuis & Kemper (een oud-reclameman), Wim Vonk en stichting MS Research als onderdeel van genoemde multimedia campagne rondom Wereld MS Dag 30 mei jl.  Voor het beluisteren van de commercials klik hier.

Onderzoeksverantwoording

Onafhankelijk marktonderzoeksbureau Ruigrok | NetPanel heeft in opdracht van RAB onderzoek gedaan naar de beste radiocommercial van de maand. Totaal 616 Nederlanders van 13-64 jaar hebben 20 radiocommercials beoordeeld. De totale steekproef is representatief voor de Nederlander van 13-64 jaar op basis van leeftijd en geslacht. De datacollectie heeft plaatsgevonden van 28 t/m 30 juni 2012.

Het RAB (Radio Advies Bureau) is hét kenniscentrum voor iedereen die zich beroepsmatig bezighoudt met radio als reclamemedium, meldt het persbericht deze week. RAB treedt op als vertegenwoordiger van de landelijke en regionale publieke en commerciële radiostations en stimuleert met deze bundeling van krachten de ontwikkeling van het vakgebied radio. RAB is één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om effectieve en creatieve radioreclame te maken.

Lees ook:WNF met Carice van Houten winnaar beste radiospot april
Lees ook:Unox opnieuw winnaar beste radiospot van de maand (maart)
Lees ook:Radiospot ‘Herplaatsen’ Tempo-Team winnaar maand mei
Lees ook:Cup a Soup winnaar beste radiocommercial in februari 2011
Lees ook:Pearle´s ´Rode ogen´ winnaar beste radiospotje van januari

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.