Cup a Soup winnaar beste radiocommercial in februari 2011

De winnaar van de (Gouden Loeki-achtige) verkiezing van de beste radiocommercial van de maand is in februari  ‘Boze mensen manager‘ van Cup a Soup, nadat ´Rode ogen´-spotje van Pearle januari had gewonnen. Sinds begin dit jaar onderzoekt het RAB (Radio Advies Bureau*), dat mede pr doet voor het medium radio als reclamedrager, maandelijks welke radiocommercial de beste is. Deze wordt door het publiek gekozen met hulp van een online onderzoek onder 200 respondenten door Intomart GfK. De maandwinnaar dingt mee naar de RAB Award Publieksprijs 2011, die in september wordt uitgereikt. De Cup a Soup-winnaar in februari, gemaakt door reclamebureau Being There, zegevierde met veel minder stemmen dan de januari-winnaar (19% vergeleken met bijna 26%).  Tweede met een fractie minder stemmen (18,5%) werd ‘Vlag op de maan‘ van de Staatsloterij (reclamebureau Doom & Dickson), derde de radiospot ‘Succes‘ van Vliegwinkel (New Message), daar weer vlak achter (18,1%), meldt het persbericht vanmiddag. De februari top-3 is OP DE SITE VAN DE RAB TE BELUISTEREN..RAB meldt voorts dat de uiting van de Staatsloterij het populairst was bij de mannen en bij de jonge doelgroep tot 34 jaar won Vliegwinkel.  Wat betreft de onderzoeksopzet meldt RAB dat iedere maand een shortlist van acht commercials door een jury van radiostations en RAB wordt samengesteld. De geselecteerde commercials worden aan een representatieve steekproef van 200 respondenten voorgelegd. De respondenten krijgen in willekeurige volgorde de commercials te horen en kunnen na beluistering aangeven welke hun favoriete commercial is.

*RAB (Radio Advies Bureau) heeft tot doel hét kenniscentrum te zijn voor iedereen die zich beroepsmatig bezighoudt met radio als reclamemedium, wordt toegelicht in het persbericht vanmiddag. RAB treedt op als vertegenwoordiger van de landelijke en regionale publieke en commerciële radiostations en heeft tot doel met deze bundeling van krachten de ontwikkeling van het vakgebied van radio te stimuleren. RAB is hoofdopdrachtgever van het Continu LuisterOnderzoek en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om effectieve en creatieve radioreclame te maken, meldt de organisatie.

Lees ook:Unox opnieuw winnaar beste radiospot van de maand (maart)
Lees ook:WNF met Carice van Houten winnaar beste radiospot april
Lees ook:Pearle´s ´Rode ogen´ winnaar beste radiospotje van januari
Lees ook:Stemmen gestart op zes voor publieksprijs genomineerde radiospotjes
Lees ook:Radio: netto-reclameomzet min 16 pct in 2009, maar ‘stabiel’ in 2010

0 reacties op “Cup a Soup winnaar beste radiocommercial in februari 2011

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.