WNF met Carice van Houten winnaar beste radiospot april

Na twee keer Unox werd de radiocommercial van het Wereld Natuur Fonds met Carice van Houten met een nipte meerderheid van stemmen door het publiek gekozen als de beste radiocommercial van de maand april De winnende spot, ‘Natuurverdubbelaar‘ van reclamebureau Ogilvy, dingt mee naar de RAB Award Publieksprijs 2011, die in september wordt uitgereikt. De commercials zijn te beluisteren op de RAB website. ”Op een heldere en creatieve manier werd de sms-actie door Carice van Houten aan de luisteraars verteld, elke gift van 1 euro wordt verdubbeld door de WNF partners KLM, de Rabobank en Eneco,’ meldt Radio Advies Bureau vandaag.

De commercial van WNF kreeg 22,1% van de stemmen, aldus het RAB. De Nederlandse Hartstichting werd tweede (21,6%) met de commercial “doorgaan” die werft voor collectegiften (reclamebureau Rhinocreations). Derde werd autoverzekeraar FBTO (16,1%) met een joint promotion is samenwerking met Karwei waarbij zij ook diens slogan “Geen Punt” adopteerde (bureau Only). ”Opvallend was dat WNF vooral gekozen is door de vrouwen (27,7%). Als het aan de mannen lag hadden de Nederlandse Hartstichting en FBTO een gedeelde eerste plaats (22,4%).” Ze zijn te beluisteren op de Rab.fm-website.

Vanaf januari 2011 onderzoekt RAB (Radio Advies Bureau) maandelijks welke radiocommercial de beste van de maand is. Het online onderzoek wordt uitgevoerd door Intomart GfK. Een shortlist van acht commercials wordt door een jury van radiostations en RAB samengesteld en de geselecteerde commercials worden aan een representatieve steekproef van 200 respondenten voorgelegd. De respondenten krijgen in willekeurige volgorde de commercials te horen en kunnen na beluistering aangeven welke hun favoriete is.

RAB (Radio Advies Bureau) heeft tot doel hét kenniscentrum te zijn voor iedereen die zich beroepsmatig bezighoudt met radio als reclamemedium. Aldus het persbericht.

Lees ook:Unox opnieuw winnaar beste radiospot van de maand (maart)
Lees ook:Cup a Soup winnaar beste radiocommercial in februari 2011
Lees ook:Pearle´s ´Rode ogen´ winnaar beste radiospotje van januari
Lees ook:Veldhuis & Kemper’s ‘MS Research’ beste radio-spot juni
Lees ook:Radiospot ‘Herplaatsen’ Tempo-Team winnaar maand mei

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.