Dat wordt moeilijk kiezen, want middelmatigheid is helaas troef. Hertog IJs (Unilever), Transavia.com, Calvé Mayonaise (Unilever), Triodos Bank en Nivea Vital (Beiersdorf Nederland) zijn door een jury van vakmensen genomineerd voor de 50+ Expertise Award, een nieuwe prijs voor de reclame-uiting ‘’die het best aansluit bij de belevingswereld van senioren’’. Doelgroeponderzoek van het
50+ Expertisecentrum en het het oordeel van die jury, waarin een creatieve reclamemaker vreemd genoeg ontbreekt, hebben de vijf uitingen opgeleverd. Om onduidelijke redenen is er kennelijk niet naar commercials of radioreclame gekeken. De deelnemers aan het 50+Event op 7 december bepalen echter wie de uiteindelijke winnaar wordt. De vijf geselecteerde advertenties, die goed zouden scoren wat betreft echtheid, herkenbaarheid, humor of goede smaak, zijn HIER te zien.
Het 50+Expertisecentrum (motto: ''Geeft kleur aan grijs'') is opgericht door het tijdschrift Zin, de NCRV en de NCRV Gids om kennis over deze doelgroep te vergaren en beschikbaar te stellen voor geinteresseerde partijen, inclusief de media.
Lees ook:Onderzoek: vijftigplusser wil reclame ‘zonder blabla’
Lees ook:Hertog IJS-uiting is ‘beste vijftigplus reclame’
Lees ook:Gouden Effies 2006 naar: 3FM, Actimel, AH, Unox en Luchtmacht
Lees ook:Unilever volgt Heineken op als ‘beste interactieve adverteerder’
Lees ook:Terugroepreclame Neutral Roll-On deo (50 ml)
Hertog Ijs heeft deze prijs gewonnen. Leuk en waardevol initiatief. Op http://www.mokkamarketing.nl heb ik een verslag van deze middag geplaatst.