Hertog IJS-uiting is ‘beste vijftigplus reclame’

Unilever's Hertog IJs heeft de eerste 50+ Expertise Award gewonnen voor de beste advertentie gericht op ouderen. De uiting past volgens een van de juryleden, Carl Rohde van Signs of the Time, ''helemaal binnen het verhaal over echte en authentieke reclame zonder poespas.'' Aldus vakblad Adformatie. Zie een bericht over de kwalitatief magere shortlist HIER. Uit een onderzoek was al eerder gebleken dat vijftigplussers reclame zoals die Hertog IJs-uiting prefereren. Overigens vindt ruim de helft (54 pct) reclame ''irritant,'' maar ziet 55 pct het nut ervan wel weer in. En slechts 20 pct vind dat er bij het maken van reclame-uitingen rekening gehouden moet gehouden worden met de leeftijd (50+). Het50+ Expertisecentrum is een initiatief van het tijdschrift ZIN (Sanoma Uitgevers), de omroep NCRV en het omroepblad NCRV-gids. Belangrijkste doelstelling van het centrum is het emanciperen van de doelgroep en het beschikbaar maken van kennis over 50+ers voor redacties, marketeers, overheden, non-profitorganisaties, mediabureaus en adverteerders.

Lees ook:Slechts 10% Nederlanders wil extra betalen voor reclamevrije omroep
Lees ook:Onderzoek: vijftigplusser wil reclame ‘zonder blabla’
Lees ook:Optreden politiek tegen vrouwelijk bloot in reclame ‘betuttelend’
Lees ook:Bedrijven genomineerd voor reclameprijs 50-plussers
Lees ook:Ruim 42 pct meer personeelsadvertenties in 2006

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.