De vijftigplusser van vandaag de dag let extra op reclame bij een grote aankoop. Hij of zij ziet dan wel liever een gewone Nederlander in spotjes en advertenties dan een BN'er en wil duidelijke, nuchtere info, zonder blabla maar met humor. Dat blijkt uit een donderdag gepresenteerd onderzoek over communiceren met de leeftijdsgroep tussen 50 en 70 jaar, in opdracht van het 50+ Expertisecentrum. De studie, meldt het ANP, is gehouden
onder 2200 Nederlanders en laat onder meer zien hoe de vijftigplusser in het leven staat. Driekwart zegt meer van het leven te genieten naarmate ze meer levenservaring hebben opgedaan. Bijna 60 procent denkt nog niet aan stoppen met werken. Meer dan de helft voelt zich sterk verbonden met jongere generaties. Over de maatschappij zegt 46 procent dat ze meer hebben bijgedragen dan teruggekregen.
Het 50+ Expertisecentrum is een initiatief van het tijdschrift ZIN, de NCRV en de NCRV-gids. Volgens het centrum zijn er nu in Nederland ruim vijf miljoen vijftigplussers. De verwachting is dat deze groep in 2020 ongeveer 40 procent van de bevolking uitmaakt.
Lees ook:Spreken overheidscampagnes jongeren eigenlijk aan?
Lees ook:Stop de Crisis-site Telegraaf gelanceerd met redactionele reclame
Lees ook:“Meerderheid Nederlanders wil reclamevrije publieke zenders”
Lees ook:‘Na televisie internet nu belangrijkste nieuwsbron in Amerika’ – onderzoek
Lees ook:Bekende vrouwen slaan niet aan in reclame, behalve …
Ik tip u graag over de site http://www.vijftigplusser.nl
DE site voor de aktieve vijftigplusser !!!
Echt even kijken, is zeker de moeite waard.
Groet,
Henk