Met Jim Bakkum onder de wol voor kick-off wol campagne

Zanger en musicalster Jim Bakkum -why him?- kroop gisteren met diverse Amsterdammers onder de wol. Hij vroeg hiermee aandacht voor de voordelen en mogelijkheden van de natuurlijke wolvezel. Wol kent een eeuwenoude geschiedenis en met diverse activiteiten brengt de non-profit organisatie Campaign for Wool de vezel opnieuw onder de aandacht. In Maison de Bonneterie-winkels in Den Haag en Amsterdam zijn drie weken lang speciale wollen collecties van studenten van het Amsterdam Fashion Institute en Magnus Dekker te bewonderen. De opzet van

The Campaign for Wool waaide uit Engeland over naar Nederland en loopt hier tot 1 november, aldus pr-bureau Linden & Barbosa. The Campaign for Wool is een crossindustrie initiatief, in januari 2010 bijeengebracht door Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Charles van Groot-Brittannië. De natuurlijke, duurzame origine en de geavanceerde structuur van wol biedt aan de mode-, interieur- en bouwwereld superieure voordelen, aldus het pr-bureau.

De gezamenlijke inspanningen van de leidende wolorganisaties, bedrijfsverenigingen en de textielindustrie wereldwijd hebben geleid tot een campagne om de bijzondere eigenschappen die de wolvezel biedt te promoten en daarmee de schapenhouders en de internationale textielindustrie te ondersteunen. Behalve in Londen en Amsterdam zijn er dit jaar ook evenementen en presentaties in Madrid, Oslo, Berlijn, New York en Tokyo.

Lees ook:Bond-babes maken al rolschaatsend ondergoedreclame
Lees ook:Hoofdrol boerin Annemiek Nass in Boerenland-campagne
Lees ook:Gary de woljongen was altijd al anders in spotje voor Pot Noodle
Lees ook:Benefietwedstrijd Feyenoord-Sparta voor reanimatie-actie Hartstichting in de reclame
Lees ook:Mediabureau ZenithOptimedia verwacht voor 2010 een wereldwijde reclamegroei van 3.5%

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.