Loden Leeuwen 2015 voor BN’er Adelheid Roosen (Yarden) en Tui voor ‘het monster’

Een van de twee Loden Leeuwen 2015, die voor BN’ers in irritante reclame, is vanavond gegaan naar Adelheid Roosen in het Yarden-spotje, met liefst 46% van de stemmen (zie ‘m hier). Vermoedelijk een LL-record percentage. Er was geen reclamebureau aan te pas gekomen, het uitvaartspotje was haar eig en concept, vertelde Roosen (foto) die weinig geschokt bleek van de ‘prijs.’ Tweede werd Arie Boomsma met dat onbewoonde eiland van Holy Soda (22%). Het duo Wilfred Genee/Johan Boskamp werd derde met 19% met hun spotje voor Plus (alleen making of beschikbaar, vreemd genoeg). De prijs voor de irritantste ‘gewone’ commercial ging naar ‘het monster’ van reisorganisatie Tui, met 26% van de stemmen (zie ‘m hier). Deze, dat was al besloten, verdwijnt geleidelijk van de buis, aldus Frans Leenaars van Tui, die zei dat dat ‘Ontdek wat Tui met je doet‘-spotje vaak getest was bij consumenten en daar goed was uit gekomen. Tweede met 25% van de stemmen de Axe/strand parodie van Specsavers (die ik zelf wèl leuk vond, maar dat terzijde). Simpel met de vinger-BN’ers was derde met weer een procent minder (24%). Wonderlijk dicht bijeen die drie. De Loden Leeuw-competitie werd werd georganiseerd door het programma Radar TrosAvro en gepresenteerd door Antoinette Hertsenberg. Volgens haar hadden 70.000 mensen gestemd. De foto van Adelheid met Loden Leeuw is een screenshot van het programma van vanavond. Zie lijkt de ‘ongelukkige winnaar’ te zijn op die foto, maar dat viel dus erg mee. De ervaringen met haar moeder waren een leidraad voor het -volgens het kijkerspubliek- hoogst irritante spotje.

De twee andere kandidaten voor de BN’ers LL waren Erik van der Hoff (Roberto) voor VGZ en Frank Lammers voor Jumbo. Voor de ‘gewone’ LL waren nog Stella Fietsen en Lactacid genomineerd.Volgens Hertsenberg hebben in totaal 70.000 mensen gestemd voor de Loden Leeuwen 2015.

Vorig jaar waren Tim en Tom Coronel van AllSecur uitgeroepen tot irritantste BN’ers, maar die trokken zich ook geen moer aan van die twijfelachtige prijs, prima . De ‘gewone’ LL ging in 2014 naar vergelijkingssite voor verzekeringen HoyHoy. Toen nog met Aart de Luiaard, inmiddels verruild voor Willem de Mammoet.

Zie uitzending Radar hier, van maandagavond j.l.

Lees ook:Tim en Tom Coronel/Allsecur krijgen Loden Leeuw BN’rs 2014, ‘gewone’ LL naar HoyHoy
Lees ook:Paay/Miljoenenspel & Zalando krijgen Loden Leeuwen 2012
Lees ook:Loden Leeuwen voor Van Gaal en spotje voor Cif
Lees ook:ReclameWereld.blog-lezer geeft Loden Leeuw aan Hennie Huisman
Lees ook:Loden Leeuwen naar Peijnenburg-hondjes en Hennie Huisman

2 reacties op “Loden Leeuwen 2015 voor BN’er Adelheid Roosen (Yarden) en Tui voor ‘het monster’

  1. Ria

    Beste spotje dit jaar is van Adelheid en Yarden.
    Kwestie van geraakt worden door goed te interpreteren.

      /   Beantwoorden  / 
  2. lia leeuwenburgh

    Laat Adelheid Roosen alstublieft doorgaan met filmpjes over doodgaan.
    Ze heeft een vlag en wimpel verdiend. Ze maakt de dood bespreekbaar. De zorg ervoor en erna.
    ik kan het een beetje weten heb 40 jaar zorgervaring en heb zelf ook bijna-doodervaring gehad.
    en gelukkig hebben er meer als 70.000 mensen op zijn minst begrip voor de manier zo als zij het gedaan heeft.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.