Categorie: "Parodie/fake"

Geinige parodie Jaguar op hitspot met kip Mercedes-Benz

Magic body control? We prefer cat-like reflexes.’ Geinige parodie van automerk Jaguar op de zeer populaire commercial van grote concurrent Mercedes-Benz met de kip. Zie dat spotje hier. De oorspronkelijke van M-B komt uit Duitsland, welke reclamemakers de Engelse spoof van Jaguar bedachten en uitvoerden is ons helaas niet bekend.

‘Armoedeglossy’ Quiet 500 met nepreclame boten, horloges

Donderdag verschijnt het blad Quiet 500 als ‘armoedeglossy’, met een vette knipoog naar de Quote 500 van (super)rijke mensen. Dat meldt de Volkskrant vandaag in een fors artikel erover. In het magazine staan onder meer de hiernaast afgebeelde nepadvertenties voor dure jachten en ‘horloges’ ( KLIK erop om wat te vergroten). De site van Quiet 500 zelf meldt: ”Rijkdom erotiseert en wordt gevierd. Armoede wordt in stilte beleden. Vandaar de Quiet 500, een glossy magazine waarin de (stille) armoede vanuit verschillende kanten wordt belicht. De redactie daagt hiermee de 500 rijkste Nederlanders uit om mee te werken aan armoedebestrijding.” De opbrengst van de verkoop van de Quiet 500 (€10 per nummer) en gulle giften komen geheel ten goede aan Stichting Broodnodig (‘broodpater’ Gerrit Poels) en Stichting Tilburgse Voedselbank. De 132 pagina’s dikke glossy met zilverkleurige omslag richt zich vooral op Tilburg (zie ook), met daarin twintig verhalen over Tilburgers die in armoede leven. Het eerste nummer wordt donderdag, de internationale Armoededag, overhandigd aan staatssecretaris Jet Klijnsma van Sociale Zaken. Goed initiatief.

Budget Bejaardenhuis in oud gevang reclamestunt Delta-Lloyd

[NB: ZIE OOK]     Het ‘Budget Bejaardenhuis’ in een oude gevangenis is niet echt, maar is in scene gezet door pensioenverzekeraar Delta Lloyd. Een reclamestunt, dus. En een goeie! ”Met de ophef die de afgelopen dagen is ontstaan, heeft Delta Lloyd mensen wakker willen schudden om kritisch naar hun pensioen te kijken. Veel Nederlanders hebben geen idee hoe hun pensioen geregeld is en wat hun inkomen is als ze met pensioen gaan. Bovendien bedreigen de huidige kabinetsplannen de opbouw van een redelijk pensioen. Met het Budget Bejaardenhuis heeft Delta Lloyd samen met ondernemer Aad Ouborg laten zien wat er kan gebeuren als mensen hun pensioen niet goed geregeld hebben.” Aldus meldt een persbericht van de verzekeraar vanochtend.

Gesprekken weer terug in café dankzij ‘offline’ bierglazen

Prachtig idee, uit Brazilië, waar ze even andere dingen aan hun hoofd hebben. Maar ook hierover wordt vast gepraat in de café’s: over het ‘offline’ bierglas, dat mensen verlost van hun mobieltjes-syndroom zodat ze gewoon weer kunnen praten met elkaar. Het glas dat alleen rechtop staat, als-ie op een mobiele telefoon rust, werd gratis bedacht door reclamebureau Fischer & Friends uit Sao Paulo, voor Salve Jorge Bar. Maar dat bureau wordt vast nog wel beloond met nieuwe klandizie, dankzij alle aandacht voor deze erg leuke stunt. Via Mauricio Perussi on Vimeo.

 

Maakte Messi reclame voor de Raketten van Unilever/Ola?

Messi gaat als een raket met de bal aan z’n voeten (nu even niet). Maar het moet niet te gek worden. ‘Messi verkleed als Raket‘ onthult het onderschrift bij deze foto van hem op de site Platform Content. In het artikel wordt er quasi serieus op de vraag ingegaan of Unilever/Ola soms achter het opvallende tenue zat van Barçelona dinsdag, in de uitwedstrijd tegen PSG. ”Tijdens de wedstrijd ging onder de fanatiekste vakgenoten de aandacht niet zozeer uit naar de bal, maar naar het clubtenue van Barça: branded content of een hidden persuader van Unilever om iedereen aan het ijs te krijgen? Oordeel zelf,” schrijft auteur Peter van Woensel Kooy. ”In Rotterdam op het hoofdkantoor moet hard gelachen zijn om de pakken van de miljoenenspelers uit Catalonië. Hoeveel zouden de marketeers op het hoofdkantoor hiervoor hebben betaald?” De Raket is al 45 jaar het meest gelikte ijsje van Nederland, zeggen ze zelf bij Ola. En gaat misschien wel de grens over… Haha, leuk bedacht. Maar dat opvallende Spaanse oranje was natuurlijk wèl een eerbetoon aan ons Koningshuis

Curiosity Rover ontmoet Land Rover op Mars als inhaker

I don’t see any humans. I guess they’re abducted/being anally-probed/dead,” probeert de Amerikaanse blogger Copyranter op site BuzzFeed geestig te zijn over deze Mars-inhaker. Dat ‘toestel’ op Mars heet Curiosity Rover, en dat komt na de landing een andere rover, een Land Rover tegen, als onderdeel van de Go Beyond-campagne. Leuk bedacht. Maar is dit een echte geplaatste reclame-uiting (internet of prin)? Waarom nooit gezien in NL, want zou een schepping van het reclamebureau VLA zijn , een bureau waarvan wij, maar dat zegt niet alles, nooit hebben gehoord. Ook wat googelen leverde echter niets op. Ook van Mars?

Prachtig! Zie hoe Bavaria sponsorregels EK Voetbal tart

”Hahahahahahahahahaha, wat een fantastische video. Hij is niet zozeer briljant, maar wat ONTZETTEND gedurfd. Als ‘ie tenminste van Bavaria komt… Heeft iemand een idee? Dubbele inhaker guerrilla ambush marketing galore!” Aldus Gonnie Spijkstra zojuist op haar inhaakblog Verse Reclame.  Ik vind ‘m ook erg geestig, en zo knap gemaakt, met een niets vermoedende -ge-sounddubte/met tekstmanipulatie- UEFA-voorzitter Michel Platini. Die kennelijk nog last had van de WK-jurkjes van het Nederlandse biermerk (dat daarmee de show stal in Zuid-Afrika, ten koste van de reguliere WK-biersponsor). Nee, zoiets gaat dit jaar niet gebeuren bij het EK Voetbal… Mijn complimenten voor de makers, wie ze ook zijn (maar dat Bavaria en hun bureau daar achter zitten weet ik wel zeker )

‘T-Mobile en KPN promoten onbewust asociaal gedrag’

Met een simpele aanpassing worden recente tv-commercials van T-Mobile en KPN commercials tegen onbewust asociaal gedrag van SIRE. Dankzij het creatieve werk van twee medewerkers van Bright‘s site, Naan Eldering en Bram van Dijk. Ik citeer het artikel:Murw geslagen keken Naan Eldering en ik elkaar aan. Hè? Hebben wij nu net naar de nieuwe KPN-reclame gekeken? Hierin zagen we een echtpaar dat iedereen en alles, inclusief de kinderen, om zich heen vergat omdat ze te druk waren met Wordfeuden. Net de eerste verbazing te boven, kwam de volgende: de reclame van T-Mobile met Ali B.