MSN: ‘Van alle Nederlanders haalt 60 pct informatie van internet’

Okay, dit is geen nieuwtje over reclame, maar komt wel neer op reclame voor het medium internet. De basis: een onderzoek onder ruim 3.500 gebruikers van het vandaag 10-jarige internetportal MSN.nl. En een gedegen onderzoek hopen we, niet van het WC-eend type, want MSN concurreert natuurlijk fel met andere mediumtypen als tv… En die 3.500 zijn uiteraard internetfans… Gaan we. In tien jaar tijd heeft het internet de tv verslagen als belangrijkste bron voor informatie. ''Was de tv in 1998 nog voor 70 procent van de Nederlanders dé bron, in 2008 haalt ruim 60 procent zijn informatie van internet,'' blijkt uit de MSN-enquête volgens het ANP. En of dat nog niet genoeg veren zijn voor internet als medium: uit het onderzoek blijkt verder dat 86 procent van het MSN-publiek verwacht dat over tien jaar internet en mobiel internet de primaire informatiebronnen zullen zijn.Ook denkt bijna de helft van de ondervraagden dat tegen die tijd niet
alleen journalisten, maar steeds vaker de lezers en kijkers het nieuws
zullen leveren, meldt het ANP.
Het is woensdag tien jaar geleden dat MSN.nl als startpagina de lucht
in ging. Inmiddels is de webpagina uitgegroeid tot een volwaardige
entertainment- en nieuwsportal. De website is met ruim vier miljoen
bezoekers per maand een van de best bezochte sites in Nederland.

Lees ook:‘Groei personeelsadvertenties zwakt af’ – in bladen en op internet
Lees ook:“Meerderheid Nederlanders wil reclamevrije publieke zenders”
Lees ook:Reclame-inkomsten stijgen eerst helft 07, vooral dagbladen profiteren
Lees ook:Welpie en Trom-Pet zegevieren als EK Voetbal-inhaakpromoties
Lees ook:Kijker online-tv helft meer open voor reclame dan ‘gewone’ tv-kijkers

2 reacties op “MSN: ‘Van alle Nederlanders haalt 60 pct informatie van internet’

  1. Stef Veldhuis

    Ik probeer het verband te zien tussen de inhoud van de tekst en de afbeelding van de zojuist geintroduceerde MacBook. Meneer van Os, enlighten me.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    Uh, dat verband is er uiteraard, maar uh. Kijk, zo´n item moet geïllustreerd, het gaat over internet versus televisie. Dan maar een computer gezocht, en, waarom niet, een nieuwe Macbook, was snel gevonden… Nee, perfect is het niet, Stef, gelukkig ging het vooral om de tekst in dit geval.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.