Consumenten die online televisie kijken zijn zich bijna de helft (47 pct) meer ''actief bewust'' van reclame dan ''gewone'' tv-kijkers. Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek van Simmonds, onderdeel van Experian Research Services. Kijkers ''beleven'' tv-programma's op internet een kwart krachtiger dan bekijkers van ''gewone'' tv-programma's. Voor het onderzoek zijn bijna 75.000 volwassenen in de VS telefonisch en via internet geënqueteerd, meldt Online Media Daily. Volgens onderzoeker John Fetto van Experian is online reclame dus zeer effectief in het bereiken van consumenten. De ''level of engagement'' met onlinereclame is hoger bij vrouwen en jonge consumenten dan bij mannen en ouderen, maar de verschillen zijn niet significant.
Lees ook:‘Met Beckham, Cruz of Pitt als reclame verkoopt je geen product meer’
Lees ook:FT: ‘Online reclameuitgaven houden mediaswitch consument niet bij’
Lees ook:Onderzoek: ‘Internetreclame stijgt bijna 30 pct in 07′
Lees ook:Gebruik advertentieblockers verdubbeld in Amerika
Lees ook:PwC: ‘Aversie tegen opdringerige online-reclame, vooral pop-ups’
WE KIJKEN BIJNA EVENVEEL NEER RECLAME
ALS NAAR DE O.L. SPELEN
DE NOS IS EEN VAN DE GROOTSTE GELDWOLVEN
VAN DE NEDERLANDSE MAATSCHAPPIJ
ZE KRIJGEN MILIOENEN VAN DE STAAT
EN MILIOENEN VAN DE RECLAME
EN NIEMAND IN NEDERLAND DOET WAT TEGEN
DEZE GELDMAFIA PRAKTIJKEN
WIE DOET HIER WAT TEGEN?????????????????