“Meerderheid Nederlanders wil reclamevrije publieke zenders”

Gouden Loeki of geen Gouden Loeki: een meerderheid (bijna 57 pct) van de Nederlandse bevolking wil dat de drie publieke zenders reclamevrij worden. De hoeveelheid reclame wordt als storend ervaren door bijna de helft van de kijkers van publieke zenders en zelfs meer dan 87 pct van de commerciële. Dat blijkt uit een onderzoek van HP De Tijd onder een representatieve groep van 800 Nederlanders, dat deze week in het weekblad staat. Ruim eenderde (ruim 37 pct) ziet een staatsomroep naar het voorbeeld van de BBC wel zitten, bericht het ANP. Bijna 70 pct wil echter niet dat een van de 3 publieke tv-netten wordt opgehe- ven. Op de Neder- landse tv worden steeds vaker programma's uitgezon- den die getuigen van weinig smaak en niveau.Dat vindt meer dan 60 procent van de deelnemers aan een
onderzoek van HP De Tijd. Bijna de helft (46 procent) vindt dat er teveel soaps
worden uitgezonden en meer dan een derde ergert zich aan de hoeveelheid
sport- en showprogramma's. Nederlanders 'zappen' daarom minder (58 procent geeft dat aan) en kijken vaker naar van tevoren uitgezochte programma's.

Lees ook:Slechts 10% Nederlanders wil extra betalen voor reclamevrije omroep
Lees ook:Nederlandse publiek wil af van tv-seksreclame op late avond
Lees ook:‘Mijd reclame bij foute tv-programma’s’ – Nederlanders in onderzoek
Lees ook:MSN: ‘Van alle Nederlanders haalt 60 pct informatie van internet’
Lees ook:Optreden politiek tegen vrouwelijk bloot in reclame ‘betuttelend’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.