Welpie en Trom-Pet zegevieren als EK Voetbal-inhaakpromoties

Beter onderzocht dat welke andere groep reclame-uitingen dan ook, vermoed ik: die Oranje inhakers op het EK Voetbal. Ook mediabureau Universal Media ging op onderzoek uit, maar alweer zijn de uitkomsten weinig verrassend. Zo antwoordde ruim een derde op de vraag ‘Wat was uw favoriete EK-gadget’: de Welpie (van AH). Op de tweede plek staat de Heineken Trom-Pet, gevolgd door de voetbalpoppetjes van Super de Boer, de straatversierartikelen van C1000 en het brulshirt van Blokker. Ruim 46 procent van de EK-liefhebbers vindt de AH's Welpie-spotje de leukste EK- commercial. Heineken volgt op ruime afstand met 10 procent. In de marge doen Postbank/INGk, MasterCard, Coca-Cola en Nike ook nog redelijk mee, zo meldt Molblog. Het onderzoek werd via internet verricht on personen van 20-65 jaar.

Lees ook:Onderzoek: Welpie van AH veel meer in trek dan Blokker’s Brulshirt
Lees ook:Welpie-leeuwtje opvolger Albert Heijn’s Wuppie tijdens EK Voetbal
Lees ook:Nederlanders massaal tegen nachtelijke reclameverlichting
Lees ook:“Meerderheid Nederlanders wil reclamevrije publieke zenders”
Lees ook:‘Groei personeelsadvertenties zwakt af’ – in bladen en op internet

Eén reactie op “Welpie en Trom-Pet zegevieren als EK Voetbal-inhaakpromoties

  1. Redactie, Michael

    Leer ons Nederlanders kennen… Reclamespotjes waarin adverteerders gratis Oranje-gadgets opvoerden, zijn het best gewaardeerd door de Nederlandse televisiekijker. Dat blijkt uit onderzoek van de STER, het reclamebedrijf van de publieke omroepen. De kijker (39 procent) zegt meer aandacht te hebben voor de inhaakspotjes dan voor normale spotjes, aldus het ANP. Een goede EK-inhaakcommercial bevat volgens de ondervraagden humor (96 procent). Een Oranje-gevoel (94 procent) en een Wij-gevoel (85 procent) komen op de tweede en derde plaats. Ruim 40 procent van de ondervraagden vindt dat de reclameblokken gedurende de voetbalwedstrijden leuker zijn dan die buiten het EK om.
    Aan het onderzoek, dat online werd uitgevoerd, deden vijfhonderd respondenten mee.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.