FT: ‘Online reclameuitgaven houden mediaswitch consument niet bij’

Percentagestijgingen vliegen je om de oren als het om onlinereclame gaat, maar de volgende voorspellingen zijn toch opmerkelijk. In de VS hebben de onderzoekers van Veronis Suhler Stevenson het, volgens de Financial Times, hoog aange-schreven media-jaarrapport  uitge-bracht. Daaruit blijkt dat de bestedingen aan onlinerecla- me het reclamebedrag uitgeven in de Amerikaanse kranten in 2011 zal inhalen. Misschien nog spec- taculairder: de tijd dat Amerika- nen bezig zijn met kranten lezen wordt al dit jaar overtroffen door de tijd dat ze online zijn. Of hun internetactiviteit op kantoor is meegeteld meldt het FT-bericht vreemd genoeg niet. Conclusie FT: ‘'Deze voorspellingen bewijzen dat de onlinereclamebestedingen van adverteerders nog geen gelijke tred houden met het mediaswitch- gedrag van consumenten.'' VSS signaleert voorts – en

dat is dan geen nieuws- dat de trend dat reclame switcht van de traditionele media naar internet en digitale kanalen over de hele wereld plaatsvindt. Voorts, heel voorzichtig: ‘'Sommige voorspellers verwachten dat dagbladreclame al dit jaar wordtg ingehaald door onlinereclame in het Verenigd Koninkrijk en Zweden.'' Ook opmerkelijk nieuws, maar zeker zijn ze er blijkbaar nog niet van bij VSS.

Bron illustratie: Futurumshop.

Lees ook:Reclame op internet: bestedingen in VS met 34 pct gestegen in 2006
Lees ook:Ook ABN Amro ziet reclame omzet op tv weer stijgen
Lees ook:Steeds meer mensen volgen tv, radio en dagbladen via internet
Lees ook:Het is tijd voor Jumbo tettert Jumbo in een advertentie
Lees ook:Yahoo-baas: ‘Groei internetadvertenties onderschat’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.