PwC: ‘Aversie tegen opdringerige online-reclame, vooral pop-ups’

''Ongeacht leeftijd, geslacht of nationaliteit, is meer dan driekwart van alle respondenten unaniem in hun aversie tegen opdringerige online-reclame, in het bijzonder de pop-upadvertenties. Oudere respondenten zijn bereid ervoor te betalen om deze te vermijden. Jongeren daarentegen zijn bereid om online-reclame te accepteren mits zij daardoor content gratis kunnen lezen of downloaden.'' Zo, dat is klare taal, in het net in Nederland gepubliceerde rapport 'Outlook for Magazine Publishing in the Digital Age' van PricewaterhouseCoopers (PwC). Volgens co-auteur Marieke van der Donk noopt gemeld onderzoeksresultaat uitgevers en adverteerders om nieuwe toepassingen te ontwikkelen voor online adverteren. "Het dwingt ze om creatiever en geraffineerder

te worden in het ontwikkelen van minder opdringerige vormen van
online-reclame. Pop-upadvertenties zijn in de VS als fenomeen al bijna
helemaal uitgestorven. Daar past men de zogenaamde 'peel
away'-advertenties en 'content ads' (tekstadvertenties) toe
." Uit
het rapport blijkt ook, zo meldt een persbericht, dat hoewel consumenten steeds vaker hun
toevlucht nemen tot internet op zoek naar informatie en entertainment,
zijn ze fors minder bereid te betalen voor een digitale dan een
gedrukte versie van hun lievelingstijdschrift.

PwC vroeg via een online-onderzoek aan 5.036 consumenten hoe
zij momenteel tijdschriften lezen en hoe zij dit verwachten te doen in de komende vijf jaar. In het rapport wordt uiteengezet hoe het consumentengedrag voor wat betreft tijdschriften momenteel verandert en hoe tijdschriftuitgevers en media-inkoopbureaus hierop reageren. Aldus het persbericht.

o

Lees ook:Kijker online-tv helft meer open voor reclame dan ‘gewone’ tv-kijkers
Lees ook:Gebruik advertentieblockers verdubbeld in Amerika
Lees ook:‘Mobiele internetters opvallend positief over reclame op mobiel’
Lees ook:Nederlanders hebben liever reclame op tv dan te moeten betalen voor reclamevrije uitzendingen
Lees ook:Kritiek brandt los op nieuwe reclamemedium Bud.TV

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.