Categorie: "Inhakers/actueel"

‘Jij wil supermarkt manager worden?’ AH’s Winkeltje met mini’s

Dus jij wilt supermarkt manager worden…” Vraagt Harry. Zó’n leuke nostalgische actie, vindt mijn vrouw dit, dus natuurlijk melden we ‘m even vandaag. Niet alleen voor kinderen is volgens haar dus AH’s Winkeltje-actie, met mini-producten, tgv van ‘t 125-jarig bestaan van Albert Heijn. Aardige commercial ook. Een mini gratis bij besteding van €15. Er zijn 51 verschillende mini’s, waarmee je een eigen winkeltje kunt beginnen. Deze actie loopt t/m 13 mei 2012, maar op=op, aldus AH. UPDATE: zie ook dit.

Reizen naar UEFA EK Voetbal geplugd in advertentie

Zou er nog weinig belangstelling zijn, of ontstaat de Oranje spirit pas na het eind van dit spannende voetbalseizoen? De reizen naar Kharkiv, waar Nederland haar drie poule- wedstrijden speelt tegen Denemarken (9 juni), 13 juni (Duitsland) en Portugal (17 juni), worden in ieder geval al heftig geplugd in de wakkere krant. De gemelde prijs is exclusief kaartjes (klik op advertentie om wat te vergroten). Geen lagere prijs voor vroegboekers, kennelijk. Meer info hier.

Beavis en Butt-Head weer terug op de buis, bij MTV

Na 15 jaar zijn de ettertjes terug op tv,” kondigde de Volkskrant zaterdag een verhaal van twee pagina’s aan over Mike Judge’s Beavis en Butt-Head.MTV en de popcultuur mogen veranderd zijn, Beavis en Butt-Head gaan onverstoorbaar door.” Als een reality show. De nieuwe afleveringen zijn te zien op MTV vanaf 15 april, vanavond dus, om 22.45 uur, meldde een advertentie in de Sp!ts van vrijdag.

Hoe reclamemakers internationaal op Titanic inhaakten

Is die ‘verjaardag’ nu vandaag of morgen? Waarschijnlijk rond middernacht was het precies 100 jaar geleden dat de trotse Titanic aan haar einde kwam. Omdat het zo lang geleden was, durfden adverteerders en hun reclamebureaus er wel wat mee te doen, met name de laatste vijf jaar. De Australische reclamesite The Inspiration Room zette een groot aantal reclame-uitingen op ‘n rij. We pakken er hier eentje van, uit Belgie: de knipoog naar de film van James Cameron’s klassieker over de Titanic, van Utopolis-bioscopen. Uit de Reality Sucks-campagne van, wie anders, reclamebureau, Duval Guillaume. DUS KLIK HIER OM ALLE UITINGEN TE ZIEN.

Klaar om te scoren tegen Edwin van der Sar? Vraagt Adidas

Op woensdag 18 april krijg je de kans om te scoren tegen Edwin van der Sar, meldt Adidas bij dit grappige zogenoemde teaser-filmpje (of de Amsterdamse politie er óók zo om moet lachen is de vraag, haha). Maar alleen als je hard genoeg rent. ”Ga naar Adidas/goallin en volg twitter/goallinNL voor de laatste updates. Zorg dat je klaar staat. Ren, scoor, en win te gekke adidasprijzen. Je krijgt maar één kans.” Dit is de internationale ‘teaser.’ En dit is de NL-commercial. UPDATE: en DIT het filmpje van het A’damse evenement (op naar Rotterdam en Eindhoven).

Vodafone’s ‘dank voor geduld en support’-advertentie

Per sms en mail hadden ze de klanten al geïnformeerd, maar vandaag komt daar een opvallende advertentie bij, met een brief gesigneerd door topman Rob Shuter van Vodafone Nederland. Over de brand bij de buren in Rotterdam en de enorme schade aan haar netwerkcentrale. Klik erop, dan goed te lezen. Niet alleen een dankje voor ‘geduld en support,’ maar uiteraard ook wat het al eerder beloofde: details over de compensatie. Dat is bellen en smsen gratis in Nederland van 2 t/m 5 mei 2012. Zie de voorwaarden hier. De Voda-advertentie stond in de wakkere krant.

Make-up stuntje van Kruidvat vanwege vrijdag 13 april

Zowaar een inhaker in de krant rond die aparte ongeluksdatum, vrijdag de 13e. Na de ‘DS’-dag advertentie van Citroën-van gisteren is het de beurt aan Kruidvat, dat met make-up artikelen stunt. Vandaag en morgen, meldt de advertentie in de wakkere krant, waarin trouwens ook Kruidvat stunt adverenties voor Vanish Oxi Acition en Finish All in 1.

Vrijdag 13 april is DS-spotdag meldt Citroën in advertentie

Geen ongeluksdag, je moet geluk hebben op vrijdag 13 april, DS-dag, concluderen we na het zien van deze Citroën-advertentie in verschillende dagbladen vandaag. Dan maak je kans om een jaar lang te rijden in een DS. Waarom? ”Omdat we blij zijn dat wereldwijd als 200.000 DS3, DS4 en DS5-en rondrijden, waarvan zo’n 9.000 in Nederland,” zegt de tekst, die, wat betreft de kleine lettertjes -die komen nog- in ene krant beter te ontcijferen zijn dan in de andere. Zie je er vrijdag de 13e eentje rijden? Sms dan DS spatie, het kenteken, naar 4414 en maak kans op zo’n jaartje. Uit alle smsen wordt morgen eind van de dag een winnaar getrokken. Nu die hele kleine lettertjes, en beetje een afknapper voor deze actie, wat mij betreft: ”Tip: ook bij de Citroën-dealer kan je een DS spotten. Ga snel langs en vergroot zo jou winkansen. Kijk op Facebook voor meer info. Smsen is gratis (m.u.v. de standaard sms-kosten van jouw provider).”

 

Strand Schildering als reclame voor OS London en BMW M5

BMW is sponsor van de London 2012 Olympische en Paralympische Spelen en produceerde als eerbetoon aan de atleten een knap gemaakte commercial. In de vorm van een Strand Schildering, als ik Beach Mural goed vertaal. De tv commercial werd opgenomen op een rustig deel van het strand bij Wales en achter het stuur in de BMW M5 met dubbele turbo motoren precision driver Wolfgang Weber. Dare London is het verantwoordelijke reclamebureau, meldt TIR. Zie ook making of, danwel behind the scenes filmpje hier.

Voetballers 35+ en 45+ voor 7tegen7 gezocht per advertentie

En dat noemen ze dan seniorenvoetbal, voetballers van 35plus en van 45plus, jonkies zijn dat, haha… Gezocht 7 vrienden die op 25 mei a.s. een potje willen ballen, 7 tegen 7 toernooi, voor 35- en 45-plussers bij een vereniging in de buurt. Schrijf je in op www.voetbal.nl/7tegen7. Een band voor het leven. Die tekst is te lezen in de kleine ingezonden mededelingen in de wakkere krant, afgebeeld rechts van de advertentie.