Categorie: "Inhakers/actueel"

Stratego online gebracht door Jumbo meldt advertentie

Fans van het bordspel Stratego kunnen het spel vanaf nu gratis online spelen, de beta-versie dan. Speelgoedmaker Jumbo heeft na ‘grote vraag van liefhebbers’ een online versie van het strategische oorlogsspel op de eigen website gezet. Bijgaand de dagblad-advertentie in de wakkere krant, die gerelateerd is aan gamebedrijf Keesing. Later dit jaar volgen ook versies voor de iPad en de mobiele telefoon. De digitale versie

Wie bedenkt naam voor Paul Verhoeven’s film-reclame

Roept vragen op, die advertentie in de wakkere krant vandaag, en in Sp!ts, maar dat zal de bedoeling zijn. Ga naar de site Entertainment Experience -alsof iedereen wel weet dat is- en bekijk daar de film van Paul Verhoeven tot nu toe en bedenk een goede naam. Staat er onderaan in de advertentie van sponsors Ziggo, LG, en de Telegraaf Media Groep, moeder van de twee dagbladen (die ‘m vast voor een zacht prijsje, of misschien zelfs gratis, publiceren). Wat een prachtfoto van Verhoeven, trouwens, in deze advertentie (KLIK erop om te vergroten). Over Entertainment Experience meldt hun site: ”In Entertainment Experience krijgen jonge talentvolle makers of gewone mensen met ambitie, de kans van hun leven. Samenwerken met een team van prominente entertainment- professionals met aan het roer filmicoon Paul Verhoeven. Ook nieuwsgierige passanten zijn meer dan welkom en kunnen zelfs grote invloed uitoefenen op het eindresultaat, simpelweg door het uitbrengen van een stem op de favoriete

Sprinter Usain Bolt maakt OS-reclame voor Visa-technologie

Atleet Usain Bolt is al bijna een tv-ster geworden in Engeland. Hij is er op de buis in commercial voor Virgin Media’s, en ‘s werelds snelste sprinter duikt er nu ook op in een campagne van Visa Europe, ter gelegenheid van de komende Olympische Spelen. Visa is een van de sponsoren ervan. Deze ‘Flow Faster’-commercial is gemaakt door reclamebureau Saatchi & Saatchi in Londen en promoot nieuwe ‘contactless’ card technologie.  In het Engels: ”The Games will be the first where consumers can choose not to carry cash but instead to make contactless payments with either their contactless card or a suitable NFC-enabled mobile phone.” Zo meldt site UTM.

McGregor geeft nu fiets cadeau bij aankoop boven de €599

Eerst was daar Apple’s iPod, toen de Sony-tv, daarna de leren week-end tas, en nu geeft modebedrijf McGregor een (merkloze) fiets (m/v) weg bij aankopen van boven de €599. De deze week begonnen Two Wheel Deal loopt t/m 22 april 2012. Maar in de advertentie in Het Parool van gisteren staat er ook weer bij: zolang de voorraad strekt. Over de fiets worden geen details gegeven. De fietsactie loopt in alle McGregor Stores, mcgregor.com en bij ‘geselecteerde dealers.’ Jeetje, wat moet het slecht gaan in de mode (en alles liever dan kortingen, dat snap ik ook wel).

Met Q-Music duiken naar de Titanic? Kan, zegt advertentie

Moet toegeven, heb nog niet ‘Titanic‘ gesmst naar 9596 en de Q-music muziek beluisterd (maximaal twee berichten a 40 cent, actie loopt t/m vrijdag 13 april, zeggen de kleine lettertjes in de advertentie in de Volkskrant, klik om wat te vergroten, en vast in meer Persgroep-dagbladen vandaag). Misschien later, want wel nieuwsgierig wat de radiozender heeft bedacht. Zie ook de site! Dus sterkte, en zorg dat je weer veilig boven komt ;-)

Consumentenbond omarmt NLEnergie voor collectieve inkoop meldt advertentie, maar leden spuien kritiek

Alweer een advertentie van NLEnergie (Ned. Energie Maatschappij) prominent in de krant vandaag, de Volkskrant. Het controversiële energiebedrijf meldt trots dat het de laagste bieder bleek in de energieveiling van de Consumentenbond. En tegen deze positieve imago-injectie via de omarming door de kritische consumentenorganisatie kan geen Ik zeg doen-roepende BN-er tegenop. Overigens tekenen verschillende kritische leden protest aan tegen het in zee gaan van hun bond met NLE. Ze noemen de deal ‘onbegrijpelijk’ en de bond nu ‘ongeloofwaardig’ omdat NLE slecht tevoorschijn zou komen uit diverse onderzoeken. Consumenten kunnen nog steeds inhaken op dat energiecollectief van de bond, tot 6 mei, meldt de site van de Consumentenbond. In de advertentie meldt NLEnergie -hoe moeten we ze nu afkorten, zo, of als NLE, make up your mind- dat bijna 100.000 consumenten zich al hebben ingeschreven voor het derde energiecollectief. De veiling was op 20 maart. In de advertentie wordt een persbericht van de Consumentenbond geciteerd. Dat is hier te lezen. Wanneer gaat de Consumentenbond nóg een stap verder in de omarming, en ondersteunt zij het model-contract van de NLE?

Reclame EK-voetbal Oranje Leeuwinnen tegen Slovenië

Druk heb ik het ineens met Venlo. Eerst de Floriade, die er 5 april begint (zie fraaie commercial), en op diezelfde dag voetballen onze ‘Oranje Leeuwinnen‘ tegen Slovenië. ‘De jacht gaat door meldt een dagbladadvertentie over de belangrijke EK-kwalificatiewedstrijd in het stadion van VVV Venlo alweer a.s. donderdag. In de vanochtend herhaalde advertentie in mede-sponsor De Telegraaf staat nog steeds vermeld dat kaarten a 5 euro te koop zijn via onsoranje.nl, maar het lijkt mij wat kort dag om nog online te bestellen. Ga daarom voor meer informatie naar deze site. De andere sponsors zijn Nike, Unilever, Staatsloterij, NLE, PWC, Unit4, OAD, Radio 538 en ING.

NLE presenteert ‘Het nieuwe energiecontract’ in advertentie

Deze keer geen BN-er in de reclame om Nederlandse Energie Maatschappij/NLE geloofwaardigheid te geven, maar de afbeelding van een nieuw energiecontract in een advertentie. In de Volkskrant vanochtend, maar vermoedelijk in meer kranten te zien. Waarom? Een van de redenen dat mensen niet overstappen is ”omdat ze energiecontracten in het algemeen onbegrijpelijk vinden.” Eens! Vandaar dit nieuwe modelcontract dat ‘waarschijnlijk’ per 1 juli a.s. wordt ingevoerd, aldus de advertentie. En even later: ‘Vanaf mei 2012 ontvangen al onze nieuwe klanten dit contract.’ Tja. Hoop dat er ook, als bijlage, bij komt te staan wat de schuiver van energiepartijen aan milieuverbetering doet en aan

Licht uit voor Moeder Aarde: Earth Hour begint om 20.30 uur

Benieuwd hoe onze astronaut de wereld ziet, als vanavond daar beneden een uur het licht uitgaat voor Earth Hour, bij ons in NL om 20.30 uur. Licht uit voor Moeder Aarde, een aardbol om zuinig op te zijn, veel zuiniger dan we al jaren zijn. André Kuipers steunt de wereldwijde actie van het Wereld Natuur Fonds/World Wildlife Fund en zal op 400 km hoogte foto’s maken van een aarde in het duister, meldt De Telegraaf vandaag. De Earth Hour-beweging begon in 2006 in Sydney, Australië, en verspreidde zich sindsdien als een olievlek over de hele wereld.  Vorig jaar deden honderden miljoenen mensen in 135 landen mee. In diverse Nederlandse steden worden vanavond activiteiten gepland. De officiële aftrap voor de WNF-actie echter wordt om 20.00 uur op het Domplein in Utrecht gedaan. Met diverse optredens, o.a. door jf Ferry Corsten (uh, mooi voorbeeld van milieubesparing?). Bijgaande advertentie voor Earth Hour 2012 komt uit Engeland. Zie ook het geinige huisvlijtfilmpje, ook uit Engeland. De Our World Is Brilliant-video is gemaakt door Pretzel Films in Londen.

Het Parool, Avro en RTV N-H feliciteren 20-jarige AT5

RTV Noord-Holland, het Parool en de Avro, die samen met hulp van de gemeente Amsterdam tv-zender AT5 hebben overgenomen, plaatsen vandaag bijgaande advertentie in Het Parool. Daarin feliciteren ze AT5 met zijn 20-jarig bestaan. ‘Op naar de volgende 20!‘ En op twitter schrijft scheidend AT5-commissaris @JanDriessen (tevens directeur communicatie Aegon) vaderlijk: ”Mooie & terechte felicitatie van toekomstige eigenaren van #AT5 (Parool, Avro, RTV-NH) Zo hoort dat!