Categorie: "Inhakers/actueel"

Koninginnedag: Nurofen-sticker tegen bruggen(hoofd)pijn

Ieder jaar met Koninginnedag gaan er weer heel veel bootjes de Amsterdamse grachten op. En na een paar biertjes vergeten sommige mensen nog wel eens dat de bruggen in Amsterdam niet zo heel hoog zijn. Daarom kwam Nurofen met een mooi gebaar: weg met de kopstoot, dus hoofdpijn. En waarschuwde de feestvierders rekening te houden met hun hoofd. Ruim 200 stickers op bruggen -aan beide kanten haha- deden hun werk goed claimt de pillenmaker: geen enkele brug zorgde dit jaar voor hoofdpijn. Bedacht door reclamebureau Euro RSCG. Bron: rechtstreeks.

Nationale Picknickweek komt eraan samen met o.m. Hema

En wel van 14 t/m 20 mei, want dan organiseert De Telegraaf in samenwerking met Natuurmonumenten en de Hema De Nationale Picknickweek.  Met activiteiten op verschillende locaties in het land. Zie de aankondigings- advertentie -KLIK erop om wat te vergroten- in de wakkere krant Koninginnedag. Had in elk ander nummer kunnen staan; er was kennelijk véél ruimte, vandaag. Fijn, trouwens, dat er kranten zijn, op deze dag. . Meer info over ‘de’ week op picknickweek- site.

Rugnummer-actie Heineken in aanloop naar het EK Voetbal

”Ik ben te zien in de #Heineken #Rugnummers #Commercial. Plaatje: http://ow.ly/i/AKQR.” Twitterde onze man op grote hoogte, in de Soyuz, trots: André Kuipers, oftewel @space_andre. ”Met jouw eigen Rugnummer,” zegt Heineken over de nieuwe actie, ”kan je ook jouw steentje bijdragen aan het ultieme doel: de Europese Titel. Wat doe jij voor Oranje?” Check facebook.com/heineken. Een campagne die de verbondenheid tussen de bierbrouwer, Oranje en de fans benadrukt, ten behoeve van dat grote doel, de titel. Iedereen krijgt bij aanschaf van een kratje Heineken het speciale Rugnummer-shirt met daarop een uniek nummer krijgt. Waarmee veel te doen is. Meer over die wat gecompliceerde actie op site Adformatie. Zie ook het hoe het werkt-filmpje van Heineken hier. Ook Jupiler doet aan EK-shirts. Lees er hier over.

Koninginnedag: Grolsch haakt in met ‘koninklijk blikje’

En uit dit nieuwe blik smaakt Grolsch voortaan net zo lekker als uit de beugelfles, dankzij allerlei vernuftige snufjes. Maar daar komen we later nog wel een keer op terug. Want aanstaande maandag is het allereerst en vooral feest.” Meldt de inhaakadvertentie over ‘t nieuwe blikje gisteren in de Sp!ts en nu in de wakkere krant (en op straat hangen posters over het blikje). Als die beugelfles maar niet verdwijnt! In de uiting legt de Groenlose bierbrouwer veel uit, en natuurlijk ook waarom ze een koninklijk blikje claimen (ze bestaan als ‘minstens’ 100 jaar). Eronder de nieuwe reclameslogan: ‘Het klinkt al lekkerder. Grolsch.’ PS Vergeefs zocht ik in de tekst, zonder zuur te willen doen, een zinnetje richting jeugd -ook al leest die nauwelijks nog kranten- met de strekking van ‘doe wel kalm aan ons nieuwe blikje’ op 30/4. Jammer, gemiste kans.


Koninginnedag: dienstregeling van de NS per advertentie

Anders dan normaal rijden de treinen op Koninginnedag op zondagavond 29 april en maandag 30 april, zegt de NS, dat ons een goede reis en een prettige Koninginnedag wenst met een oranje advertentie in de krant. Er geldt wel een alcoholverbod in de trein op,  en op en rond de stations wordt geen alcohol verkocht op 30/4. Zie overlees voor tekst. 

Andere kranten, andere pin-ups: de cadeau-vrouw van Axe

Oeps, slippertje… Meldde vanochtend de Axe-omslagen van zowel Metro en Spits, ‘s lands twee gratis dagbladen na het opheffen van De Pers. Op een omslag om de bladen heen. ”… hiervoor steken we de hand voor de verandering in eigen boezem. Door onze vrouwengeur ontstond er chaos op straat. In musea. Op het werk. En in televisieprogramma’s…  Maar ook leidde het tot een golf van protest. Te veel chaos dus. Daarom halen we de vrouwengeur per direct uit de schappen! AXE is en blijft voor mannen. PS Om het goed te maken vind je op de volgende pagina een cadeautje voor alle mannen van Nederland.” Zelfde cover, maar ieder blad z’n eigen ‘Page Two’-cadeauvrouw.

 

Klassiek, pop, jazz en meer bij Robeco Zomerconcerten

Wat vrolijkheid in het vooruitzicht, muziek. De Robeco Zomerconcerten komen eraan en vroegboekers maken kans op een overnachting in het Amsterdamse Okura-hotel. In juli en augustus kun je kiezen uit liefst 84 muziek concerten met muziekgenres klassiek, pop, jazz en wereldmuziek. Mijn favo’s zijn licht van aard: Al Jarreau, Madeleine Peyroux en Mathilde Santing. Reserveren kan via de site of nummer 0900-6718345 (van 10.00-17.00 uur, 1 euro per gesprek).

Vereniging Eigen Huis waarschuwt voor huizenmarkt als ‘doodlopende straat’

Naar voor ze, de inhaker van de Vereniging Eigen Huis -ook wel issue advertising genoemd- richting kabinet ging de mist in. Daarom toch maar een advertentie geplaatst, richting hun bijna 700.000 (!) leden en andere betrokkenen. Met, in de kop, een waarschuwing over de vastgelopen woningmarkt (zie overlees) en de opmerking dat hun ‘integraalplan’ voor die markt  bijna klaar was om te presenteren. En toen viel het kabinet. Ik zou denken: jeetje, daar heb je toch zeven weken de tijd voor gehad. En: wat de woningmarktadvertentie in de kranten vandaag (klik erop op te vergroten) wat onduidelijk maakt is de koppeling aan het werven van leden voor de ledenraad. ”Eens in de vier jaar gaan onze stembussen open. Dan kiezen onze leden de ledenraad. En één ding is zeker: bij ons zitten ze de rit wèl uit. Bent u lid, breng dan uw stem uit op eigenhuis.nl.” De eerste

regels van de advertentie van Vereniging Eigen Huis luiden: ”Mooi is dat. Zijn we bijna klaar om een integraal plan voor de vastgelopen woningmarkt te presenteren, valt het kabinet. Geen beste timing, want verkiezingen kosten tijd. Tijd die wij niet hebben. Er moet snel iets gebeuren om de woningmarkt voor eens en altijd vlot te trekken. Om starters een kans te geven. Om wonen betaalbaar te houden. Dat is waar wij voor strijden. Voor en met onze 687.321 leden. Eens in de vier jaar, etcetera.”

Louis van Gaal feliciteert Johan Cruijff in advertentie Aegon

Ha, mooie stunt, ter gelegenheid van de 65e verjaardag van Johan Cruijff vandaag. Hij wordt in een advertentie in de wakkere krant en het AD (en later vandaag ook in Het Parool) gefeliciteerd door … Louis van Gaal. De advertentie, met een zeldzame foto waarin ze als tegenstanders op het veld in actie te zien zijn, is van Aegon, zoals bekend hoofdsponsor van Ajax. In de boodschap onder de kop, schrijft Louis: ”Dat ik degene ben die Johan Cruijff met z’n 65e verjaardag feliciteert, ligt niet zo voor de hand. Ik zal u