Hoe reclamemakers internationaal op Titanic inhaakten

Is die ‘verjaardag’ nu vandaag of morgen? Waarschijnlijk rond middernacht was het precies 100 jaar geleden dat de trotse Titanic aan haar einde kwam. Omdat het zo lang geleden was, durfden adverteerders en hun reclamebureaus er wel wat mee te doen, met name de laatste vijf jaar. De Australische reclamesite The Inspiration Room zette een groot aantal reclame-uitingen op ‘n rij. We pakken er hier eentje van, uit Belgie: de knipoog naar de film van James Cameron’s klassieker over de Titanic, van Utopolis-bioscopen. Uit de Reality Sucks-campagne van, wie anders, reclamebureau, Duval Guillaume. DUS KLIK HIER OM ALLE UITINGEN TE ZIEN.

Lees ook:James Bond (Daniel Craig) ook in commercial van Heineken
Lees ook:Avatar, de 2de lange HiDef-reclametrailer van de hitspeelfilm
Lees ook:Adverteerdersprijzen voor Dela, Hi en bureau Etcetera
Lees ook:Tien heftige anti-anorexia campagneuitingen op een rijtje
Lees ook:25 ´briljante´ reclameaffiches voor speelfilms

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.