Categorie: "Inhakers/actueel"

Schaatsers bedankt voor ‘geweldige winter’ in advertentie

Nederland’s schaatsers, en niet alleen van ‘t wedstrijdsoort, worden vandaag in een inhaak-advertentie van de KNSB bedankt voor een ‘geweldige winter.Winter èn inhaker werden mede mogelijk gemaakt door schaatssponsors KPN, TVM, Kraft, De Telegraaf, Sky Radio, NOS, ATP Event Experts en Schaatsen.nl. En in de advertentie in de wakkere krant vandaag -klik erop om te vergroten- worden alle schaatsers meteen ook even een succesvolle zomer gewenst. Met… zomerschaatsen ;-)

De kluit beduveld met Champions League-beker, door Heineken

Helemaal gemist, in februari, deze korte internetfilmpjes verspreid door Champions League-sponsor Heineken, bij de aanvang van Europa’s belangrijkse voetbalcompetitie die nu zijn eindfase nadert. Nietsvermoedende voetbalfans worden in hun hotelkamers verrast met een Champions League-beker die er wel heel echt uitziet, en dat levert leuke reacties op. Meer hotelfilmpjes van Heineken zijn hier te zien, klik op UEFA Champions League playlist. Via site Weloverreclame.

Madonna maakt mooi reclame voor haar H&M-collectie

She is nothing…” Geestige, mooi gemaakte commercial met Madonna, die reclame maakt voor haar H&M-collectie. De lange versie, de zogenoemde director’s cut, maar geen idee, helaas, wie de regisseur is. En evenmin is mij het reclamebureau bekend. Maar wel uit de oude doos…, dit filmpje (zie ook). Of komt er een nieuwe combi aan? Iemand?

Beste webwinkels van 2012 vermeld in dagbladadvertentie

Een felicitatie-advertentie in de wakkere krant vandaag voor de winnaars van de Thuiswinkel Awards voor de beste webwinkels van Nederland 2012. Er zijn vakprijzen en publieksprijzen. De vakprijzen gingen naar Coolblue.nl (Beste Webwinkel van Nederland), Greetz.nl (Beste Mobiele Webwinkel), Chocstart.nl (Beste Startende Webwinkel) en Intrastores.com (Cross Border E-commerce Award). Zie bijgaande advertentie -klik om wat te vergroten- voor de 20 publieksprijzen voor webwinkel, met

Volgens de belastingdienst bestaat 32 maart niet

De makelaars hebben iets op 31 maart, de landelijke Open Huizen Dag, maar de dag erna is er niets. Zelfs geen 32 maart, vertelt ons de Belastingdienst in de bus- en tramhokjes. Maar dan is het wel 1 april. “Verstuur je aangifte voor 1 april,” meldt ons een rond tegeltje, en dat is alles behalve een grapje. Want de Belastingdienst kan het niet leuker maken, behalve in de reclame. Wel makkelijker, bezweren ze. Leuke buitenreclame-uiting, trouwens.

Makelaars willen iets kwijt over maart, belastingdienst ook

Eerst de makelaars. Hun landelijke Open Huizen-Dag is weer op zaterdag 31 maart en dat moet iedereen weten, blijkens deze advertentie in de krant vandaag. En weer met die bekende afschuwelijk kleurencombi die zo de aandacht trekt, maar daarom gaat het natuurlijk nu even bij de NVM. Zie ook hun Facebookpagina erover. Plus de onvermijdelijke boodschap: ”Heeft u een leuke woning gezien? Schakel dan wel een NVM-aankoopmakelaar in.” En vergeet die (tijdelijk?) verlaagde overdrachtsbelasting niet, en die verhoogde NHG. Klik op advertentie om ‘m te vergroten, dan is de hele tekst onderaan leesbaar. PS Haha, wat zullen ze het druk hebben die dag, de aankoopmakelaars en de verkoopmakelaars van de NVM. Of zijn dat toch een en dezelfde personen? ;-)

Stemmen voor beste webwinkel van Nederland (advertentie)

Een gewone advertentie in de krant voor een verkiezings-evenement dat zich geheel op internet afspeelt, altijd goed om te zien. Breng als je wil je stem uit op wat jij de ‘beste webwinkel van Nederland van Nederland vindt, in de Thuiswinkelawards-competitie. Met niet minder dan bijna twee dozijn categorieën, zodat geen, haha, appels- met perenwinkels vergeleken hoeven te worden. Het jaarlijkse evenement wordt ondersteund door een serie hoofdsponsors en sponsors, maar die zijn deze week in De Telegraaf, een van de betrokken partijen (moeder TMG dan) niet erg goed te lezen. Zelfs niet als je klikt om de advertentie hier onder wat te vergroten.

Bij dit weer passen bloemen en veel meer (Floriade-spotje)

Met deze lentezon denk je toch aan de natuur, en aan bloemen. Mooi moment voor een aantrekkelijk ogende commercial v00r de Floriade, deze keer in Venlo. De Wereld Tuinbouw Expo is er van 5 april t/m 7 oktober. Plus maar eens de zogenoemde tag-on, dat spotje van slechts 5 seconden, dat iets later volgt, in hetzelfde commercialblok. Als promo voor Rabobank als Founder van de Floriode 2012.  In de achtergrond in dit filmpje het mooie liedje met de hoge noten, Lovin’ You van Minnie Riperton. Wikipedia: ”Minnie Julia Riperton (November 8, 1947 – July 12, 1979) was an American singer-songwriter best known for her vocal range of five-and-a-half octaves, and her 1975 single “Lovin’ You“. Het reclamebureau is N=5.

Weer eens ‘n ander soort auto-advertentie van Peugeot

Een cheque van 500 euro. Weer eens wat anders, als reclame voor een personenauto. Met een boel kleine lettertjes, uiteraard, in de advertentie (klik erop om te vergroten). De (extra)kortingsactie van Peugeot liep drie dagen, vandaag is alweer de laatste. Een gratis herplaatsing in de wakkere krant? Had ‘m eerder gemist, dus kwam dit mij goed uit. Extra korting of accessoires als voorjaarsopruiming. Dus, hup, uitknippen, en rennen.