Unilever op de bres voor haar A-merken, zoals Rexona

Goeie timing. Unilever is gestart met ‘n forse campag- ne voor de promotie van zijn grote A-merken. Het concern zet daarbij in op kwaliteit. ”Omdat sommige consumenten ten onrechte denken dat A-merken en huismerken uit dezelfde fabriek komen,” luidt de toelichting van de fabrikant. In advertenties, commercials en online-reclame legt Unilever uit dat er wel degelijk kwaliteitsverschillen zijn tussen de verschillende merken, zoals A-merken versus huismerken. Centraal in de campagne staan tien grote A-merkproducten. Unilever trapte af met Calvé Pindakaas, vandaag volgt Rexona Women. ”Vergelijk dit eens met een andere deodorant” (en bij de eerdere advertentie las het ”Vergelijk dit eens met andere pindakaas.” De consument krijgt zo productinformatie, hopelijk 100 pct eerlijke, zodat hij/zij zelf kan bepalen of een product nog relevant is. October vorig jaar begonnen diverse A-merkfabrikanten met een korte strijd tegen de huismerken van Albert Heijn. Unilever doet het nu kennelijk alleen, en knokt tegen álle huismerken van supers.

In deze Rexona-advertentie in diverse dagbladen wordt gemeld dat Rexona Cotton Dry als 10 jaar onverslaanbaar is op droogheid, zelfs bij de hoogst gemeten temperatuur op aarde beschermt (58 graden!), al sinds 1908 bestaat ”en sindsdien hebben we miljoenen okseltests gedaan (veel hè?)” Tenslotte: werkt 48 uur, dus, gevolgd door de vaste slogan: ”Niet voor niets de beste keuze.” Vreemd genoeg bevat de advertentie geen URL om het op een Unilever/Rexona-site nog eens na te kunnen pluizen, aan de hand van meer informatie.

Lees ook:Nieuwe reclameoorlog: Calvé, Robijn, Sun contra huismerken AH
Lees ook:Mysterieuze ‘Waar kies jij voor?’-adverteerder blijkt Lidl dat A-merken Jumbo aanvalt
Lees ook:Nu ook Calvé, Becel, Glorix, Unox en Robijn te koop bij Aldi meldt buitenreclame
Lees ook:Unilever (Calvé, Axe, Rexona, Calvé, Unox) vier jaar sponsor KNVB
Lees ook:A-merkfabrikanten vinden gehoor bij BNR-reclamecolumnist Bik

4 reacties op “Unilever op de bres voor haar A-merken, zoals Rexona

  1. boer piet

    Ik denk na het lezen van deze advertentie anders nog steeds dat huismerken uit dezelfde fabriek kunnen komen. ‘t Is vooral een grote ode aan Rexona, verder krijg ik niet veel van de boodschap mee die er kennelijk in zou moeten zitten… Gemiste kans van Unilever?

      /   Beantwoorden  / 
  2. boer piet

    P.S. Bovendien: welke consument interesseert het nou in vrédesnaam dat Rexona van Unilever is? Had net zo goed van Sara Lee of Kraft kunnen zijn ofzo. Dat zegt mijn moeder uit Assen toch allemaal niks, mensen. En terecht. Ze heeft wel wat beter te doen.

      /   Beantwoorden  / 
  3. pjotr

    Wat ik me vooral afvraag: waarom moeten die advertenties zo tranentrekkend LELIJK?
    Nee, Unilever is het plankje flink aan het misslaan met dit soort cheape knutselarij.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.