Categorie: "Campagne"

Pamela Anderson in Baywatch-parodie voor Direct TV (maar rent niet)

Pamela Anderson treedt niet alleen op in Las Vegas als lieftallige assis- tente van ''onze'' illlusionist Hans Klok, ze heeft ook nog tijd voor een tv-commercial. Maar te weinig tijd, blijkt: slechts 15 seconden is ze in deze Baywatch-parodie te zien voor satelliet tv aanbieder DirectTV, compleet met rood badpak, dat wel. Amerikaanse bloggers hopen dat er snel een langere versie te zien is op tv… waarin ze ook ouderwets over het strand rent. Daar zijn trouwens wel foto's van, voor de liefhebbers, HIER. Via AdFreak

Tijdschriften beginnen reclamecampagne … voor tijdschriftenreclame

‘'Tijdschriften. Inspiratie die je pákt.'' Nederlandse publieks- tijdschriften blijven achter als het gaat om het binnenhalen van advertenties, vergeleken met andere mediumtypen. En dat vinden de tijdschriften- uitgevers niet terecht. Logisch dat de Groep Publiekstijdschrif- ten van Het Nederlands Uitge- rsverbond (NUV) daarom deze maand begon met een campag- in enkele vak- en publieksbla- den om tijdschriften te promoten onder bedrijven, adverteerders dus. De bedoeling

Jonge Paul McCartney maakt zingend reclame voor iTunes en iPod

Een jonge Paul McCartney met een iets te expressieve blik in de ogen (zou-ie toen wat hebben …) in een moderne, kleurige, omgeving. Luchtig en lichtvoetig reclame makend voor -ze zijn weer vriendjes- Apple's iTunes en iPod. Dance tonight, zingt hij aanstekelijk, met de mandoli- ne op deze tv-commercial. Van zijn nieuwste album "Memory Almost Full.'' Everybody's gonna feel allright (yesss, those were the days, my friend). Zie en luister en wordt vrolijk, vlak voor 't week-end, HIER. Of, minder van kwaliteit, via YouTube, HIER.

Wouke van Scherrenburg terug op de buis, in ING commercials

''Links lullen, rechts zakken vullen. Wouke heeft het nu ook ontdekt.'' Luidt het harde commentaar van Sjon op zusterblog Zappen.blog. Ook blogchef Herman Roggeveen zelf is teleurgesteld dat hij Wouke van Scherrenburg (ex Den Haag Vandaag) slechts in een ING-commercial terugziet op de buis, reclamemakend. Al drijvend op de Lek. ''Leuk dat ze weer terug is in elk geval, jammer dat het voor dit doeleinde is. Dan had ik haar liever als vaste sidekick in een talkshow op zien duiken.'' Van mij mag ze wat bijverdienen in de reclame

Rabobank blijft zichzelf maar doet het wel anders in advertentie

Lastig, soms, met die slogans. Rabobank wil vandaag met een dagbladuiting van een hele pagina klanten van ABN-Amro en de Postbank er graag op wijzen dat het tijd is voor een bank die (wel) zichzelf blijft. Dat snappen we. De bekende slogan is te zien: Het is tijd voor de Rabobank. So far, so good. Maar dan staat er ook, diapositief in het blauw, pal boven de die slogan: Het is tijd voor een bank die het anders doet. Terwijl de advertentie bovenaan in veel grotere letters kopt: Het is tijd voor een bank die zichzelf blijft. In de tekst wordt die andere aanpak uitgelegd, om te besluiten: ''Want wat er ook verandert, wij blijven onszelf.'' Lastig, als je wilt uitleggen dat je het anders wil doen, maar dat je toch niet wil … veranderen.

TV-zenders in VS weigeren condoomspot Trojan om reli-redenen

Dinsdag condoomrecla- medag! ''Some networks draw a strong line between messages about disease prevention – which may be allowed – and those about pregnancy prevention, which may be considered controversial for religious and moral reasons." Aldus een onderzoeksbureau in de VS. Tja, en DEZE gekke Amerikaanse commercial voor de Evolve condooms van Trojan, met hulp van Stan Winston Stu- dio van Jurrassic Park gemaakt, is dus geweigerd door CBS en Fox. Niet, vermoeden we, vanwege de mense- lijke varkens die erin voor- komen. ‘'Use a condom every time'', is de boodschap. Een van de varkens wordt rijkelijk beloond ervoor. Via Dag en New York Times.

Mike gebruikt wel errug veel water in commercial voor Oras-kranen

In de serie Even Geen Autocommercial aandacht voor … sanitair kraan- werk, gemaakt door de Finse producent -en zowaar familiebedrijf- Oras. Een nieuwe type kraan halveert de waterconsumptie, en dat is hard nodig voor Mike. Want dit is zijn verhaal, hij gebruikt in zijn hele leven meer dan 4.5 miljoen liter water. Water Is Worth Loving, dus niet om onnodig enzovoorts, zegt Oras in dit heldere Britse filmpje. Via Ads of the World.

In vrolijke peuterlandcommercial van Huggies gaat heel wat mis

Iets vrolijks voor een druilerige zondag(en vaderdag)morgen. In de serie Even geen autocommercial aandacht voor … luiers. Aardig filmpje, met de bekende Be Happy-tune, heeft als titel No Stress en de slogan van de maker luidt Hard Day, Soft Nappy. Van Huggies. Zelfs in dit zo vrolijke peuterland gaat er nogal wat mis (don't worry).


Pas de stress / No stress
Uploaded by astre

Serie advertenties voor Fiat Palio: nu getinte ramen standaard

Aardig bedachte (Braziliaanse) serie advertenties voor de Fiat Palio (niet meer tekoop in Nederland, wel hier te zien), die nu standaard getinte ramen heeft. Geen luxe in een land met veel zon, maar waar men ook graag naar binnen kijkt. Het idee is dat iedereen qua profiel op een bekendheid lijkt. Na de klik nog een voorbeeld. Bureau Leo Burnett, via GotAds.