Lidl komt nu met advertorial als reclame-uiting in de media

Zo, dat Lidl is druk bezig met allerlei nieuwe vormen -voor Lidl dan- van reclame, zeg. Laatst signaleerden we al het gesponsorde tv-programma over wereldwijnen op RTL4, met Ramon Beuk, nu stond er zelfs een hele ‘advertorial‘-pagina in De Telegraaf van zaterdag. Dat is een advertentiepagina die de vorm aanneemt van redactionele artikelen (maar in dit geval stond er keurig advertorial boven en week de opmaak ook nog eens sterk af van dat van het wakkere dagblad). In die aparte advertentie vertelt de Duitse grootgrutter hoe

goed ze bezig zijn, o.m. door samen te werken met MSC, Fairtrade, en de Nederlandse Hartstichting. En in het magazine Jansen liet topkok Lucas Rive van 2*-restaurant zich betalen om met Lidl-producten ‘hoogwaardige gerechten’ op tafel te zetten. ‘Lidl is op weg naar morgen.’ En uiteraard worden we ‘(H)eerlijke feestdagen’ gewenst… Zo, nu Aldi weer.

Lees ook:Lidl introduceert Max Havelaar/Fairtradeproducten in dagbladreclame
Lees ook:Jarige Lidl komt met receptenwedstrijd voor jeugd t/m 12
Lees ook:Volgens Consumentenbond moet Sint voor choco kruidnoten naar Aldi zegt reclame
Lees ook:Campagne van Fair Trade, Wereldwinkels en Max Havelaar
Lees ook:Alleen vandaag: gratis kinderkookboek als reclame bij Lidl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.