Lidl introduceert Max Havelaar/Fairtradeproducten in dagbladreclame

Precies een jaar geleden aange- kondigd en hier zijn ze, de Max Havelaar/Fairtrade producten van Lidl. Breed uitgemeten in de dagbladadvertentie en te koop van vanaf vandaag: verschillende soorten koffie (bonen, gewone oploskoffie, capuccino en koffie pads), thee (Darjeeling), riet- suiker, chocolade, sinasappelsap en bananen. Een goed begin, wellicht volgen er nog meer producten. De Duitse grootgrutter, die ze in alle bijna 300 filialen hier verkoopt, in de advertentie: ''Lidl staat voor kwaliteitsproducten. Met het uitgebreide assortiment van ons Lidle-kwaliteitskeurmerk Fairglobe ondersteunen wij de eerlijke handel. Ook willen wij het algemene bewust- zijn van duurzaam geproduceerde artikelen uit ontwikkelingslanden vergroten.'' Goed van Lidl en slimme pr/marketing. Zullen we die andere berichten maar even vergeten. Ook in Engeland, Italië, Zweden en Denemarken worden Fairglobe-producten verkocht.

Lees ook:Lidl-advertentie kondigt Max Havelaar-gecertificeerd voedsel aan
Lees ook:Lidl komt nu met advertorial als reclame-uiting in de media
Lees ook:Chocoladeletters Aldi, Lidl, Jamin en Hema ‘fout’ zegt Oxfam Novib in campagne
Lees ook:Beste koffie van Amsterdam nu in The College Hotel te koop claimt advertentie
Lees ook:Bananen met Rainforest Alliance-keurmerk in de reclame bij Lidl

Eén reactie op “Lidl introduceert Max Havelaar/Fairtradeproducten in dagbladreclame

  1. Kees

    Lidl zou net zo fair met haar personeel om moeten gaan als met de producten die zij nu verkoopt.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.