Campagne van Fair Trade, Wereldwinkels en Max Havelaar

Lidl is de campagne te snel af. Deze week biedt de Duitse super 15% korting op al haar Fair Trade-producten. Mooie promotie. Steeds meer winkels, bedrijven en consumenten vinden hun weg naar Fair Trade-producten, maar toch heeft de helft van de Nederlandse huishoudens nog nooit iets Fair Trade gekocht. Daarom komen de drie grootste vertegenwoordigers van Fair Trade in Nederland – Fair Trade Original, de Landelijke Vereniging van Wereldwinkels en de Stichting Max Havelaar – met een gezamenlijk, meerjarig promotie/reclame-offensief. In samenwerking met Fabrique

ontwikkelde reclamebureau KesselsKramer fairbezig.nl: een on- en offline activatieplatform om steeds meer Nederlanders fair bezig te laten zijn. Deze maand wordt het platform via tv- en radiocommercials, advertenties, events, banners, mailings en promoties in de markt gezet. ”Het streven: een verdriedubbeling van de fairtrade besteding per Nederlander in drie jaar tijd,” aldus KK in een persbericht.

Duizenden fairtrade artikelen: koffie, bananen en zelfs condooms
De fairtrade organisaties in Nederland hebben de afgelopen jaren al veel bereikt. Zo brengt Fair Trade Original samen met 60 handelspartners in 30 landen ruim 1.500 producten op de markt. Het Max Havelaar-keurmerk voor fairtrade is inmiddels in meer dan 20 landen actief en de Wereldwinkels groeiden naar 350 winkels en 12.500 vrijwillige medewerkers. In Nederland zijn al duizenden verschillende fairtrade producten te koop, variërend van bekende artikelen als koffie, chocola en banaan tot minder bekende producten (en diensten) zoals een fairtrade hotelkamer, -vaas, -tas en zelfs fairtrade condooms. Het aanbod blijft stijgen. Door de krachten te bundelen willen de drie grootste fairtrade organisaties van Nederland nu ook de vraag doen stijgen.

Packshot

18-karaats, fairtrade gouden banaan
Fairbezig.nl laat zien dat voor heel veel producten fairtrade alternatieven bestaan. En waar deze in de buurt te koop zijn. Voor de lancering van fairbezig.nl liet KesselsKramer een bijzonder fairtrade gouden sieraad ontwerpen: een 200 gram zware, 18-karaats Gouden Banaan. Samen met Fabrique werd een online zoektocht in elf korte films ontwikkeld, waarin een banaan met ingebouwde camera door Nederland trok. De tocht eindigde in Apenheul waar berberaap Toufik het sieraad aan de eerlijke vinder overhandigde. De banaan speelde ook een belangrijke rol in een bijzondere stopmotion tv commercial van regisseur Andre Maat. Aldus KesselsKramer in het persbericht.

Lees ook:Kokosmelk 400ml van Fair Trade Original niet consumeren waarschuwt advertentie
Lees ook:Melk allergie: Terugroepadvertentie Fair Trade Original Vlokken Puur
Lees ook:Lekkere reclame voor Fairtrade Week van Max Havelaar
Lees ook:Plus viert verkoop 35 miljoenste banaan met advertentie
Lees ook:Hé, Sap, waarom word ik ondertiteld in Fair Trade-spotje?

2 reacties op “Campagne van Fair Trade, Wereldwinkels en Max Havelaar

  1. P. Winkel

    Goede commercial, het maakt de consument bewust bij het maken van eerlijke keuzes in de supermarkt. [Naam aangepast wegens spamming - red.]

      /   Beantwoorden  / 
  2. F. Life

    Leuk gedaan!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.