Categorie: "Buitenreclame"

DWDD Pop Up Museum over ‘verborgen kunstwerken’ is er weer meldt buitenreclame

Wegens groot succes‘ zeggen ze. Het Allard Pierson Museum in Amsterdam heeft vrijdag j.l. voor de tweede keer zijn deuren geopend voor het DW DD Pop-Up Museum. Dat is beter nieuws dan de ellende met het mislukte DWDD Pop-Up Restaurant. Tot en met 22 mei is het DWDD Pop Up Museum nog te zien, meldt bijgaande buitenreclame-uiting. Als belangrijkste sponsors worden op de affiche genoemd BankGiroLoterij, VSB Fonds, NWO, Vara, Allard Pierson Museum en Amsterdams Universiteitsfonds. Het tv-programma heeft met een aantal van haar vaste gasten negen zalen ingericht met werk uit de depots van elf Nederlandse musea, aldus de site van het Allard Pierson Museum. Het thema is ook dit keer: Verborgen Kunstwerken. ‘De negen

Nieuwe Amsterdam City Card in de buitenreclame

De beste manier om Amsterdam te zien is met de nieuwe  Amsterdam City Card , v/h Amsterdam Card, zegt de organisatie erachter, de Amsterdam Tourism & Convention Board/ATCB. Bijgaande leuke Engelstalige buitenreclame-uiting is duidelijk bedoeld voor buitenlandse toeristen, dus hoofdstadbezoekers uit, zeg, Leeuwarden of Maastricht, hebben pech vermoed ik (KLIK erop om te vergroten). Zal wel niet. De ACC is niet alleen goed voor gratis evenementen, musea en vervoer, ook krijg je er veel kortingen mee, bij voorbeeld in een aantal restaurants in de hoofdstad. Een koopje wordt de Amsterdam City Card genoemd (‘Free entrance to 50+ major attractions and more than 60 valuable discounts’), en geloof ik meteen.

Buiten begint bij Bever ook in de reclame buiten

Nee, geen poging tot Leonardo diCaprio in The Revenant in deze buitenreclame, lees tramhok-uiting van Bever. Dat claimt de keten met het ‘grootste winkel voor outdoor & travel van Nederland’ te zijn. Daarvoor pikten we deze, haha, outdoor reclame, er dus niet uit (KLIK erop om te vergroten). Maar gewoon vanwege de aardige, pakkende tekst. ‘Niemand is een binnenmens‘, zegt de uit 40 winkels bestaande winkelketen bovenaan in

Verbod op gratis plastic tassen ook in buitenreclame gemeld

Een eigen tas, beter voor het milieu‘, staat er in de kleinere lettertjes onderaan deze buitenreclame-uiting deze week (KLIK erop om te vergroten). Per deze week moet je dus betalen voor plastic tasjes in de winkel, richtprijs 25 cent, zegt de overheid. Doel is om zwerfvuil op straat en in zee tegen te gaan en verspilling van grondstoffen te voorkomen. Nederland voldoet met het verbod op gratis plastic tassen aan een Europese verplichting. Volgens dagblad Metro vandaag is de handhaving nog niet streng. Winkeliers riskeren een ‘tik op de vingers’ van inspecteurs en bij herhaling is een boete mogelijk. Het blad maakte een rondje langs grote retailers. Zo zijn ze bij Zara gratis,

Hamburgers te koop bij… New York Pizza meldt buitenreclame

Sloegen we hier met de smartphone een primeurtje aan de haak? Of oud nieuws… New York Pizzathe Original meldt op een buitenreclame uiting, in dit geval abri genaamd, dat er voor net geen €8 hamburgers te koop zijn (KLIK op uiting om te vergroten). Burger Kitchen is de naam. Inclusief gratis wedges. Honderd procent beef, zeggen de kleinere lettertjes onderaan en: no articificial ingredients. ”Grilled juicy burger with crispy lettuce, cocktail sauce, cheddar cheese, caramelized red onion and free wedges,” meldt de NYP-site. Je saus

Seksbom-cabaret neemt seksualisering vrouw op de korrel en vanaf nu te zien meldt reclame

Zó, die titel trekt de aandacht. En wat bloot op de buitenreclame deze week helpt een handje. Is ook helemaal de bedoeling. Want in cabaretstuk Seksbom vanaf vanavond in het Amsterdamse theater Bellevue te zien (t/m zaterdag 16 januari) wordt de seksualisering van het vrouwbeeld op de korrel genomen (KLIK op afbeelding om desgewenst te vergroten). ”De voorstelling speelt zich af in een pop-up laboratorium. Een groep jonge vrouwen wordt in gijzeling gehouden door Bloeiende Maagden cabaretière Ingrid Wender. Zij onderwerpt de dames aan een radicaal

Drie Omdenk-boeken Berthold Gunster komen leuk in de reclame

Voor de pessimist is het glas half leeg, voor de optimist het half vol. Er is een derde benadering: waar is de kraan? Een voorbeeld van omdenken, duidelijk? Berthold Gunster (1959) is de grondlegger van het Omdenken, meldt de site van die naam. Over zijn gedachtengoed schreef de van origine theaterregisseur al acht bestsellers. In de reclamecampagne -hiernaast de advertentie in Het Parool (KLIK erop om te vergroten), maar ook als buitenreclame-uiting te zien- een overzicht van deze boeken. Alle boeken van Gunster zijn te bestellen via de, huh, daaraan had ik ff niet gedacht,

Ik wil van mijn auto af-reclame op eenzame hoogte

Ik wil van mijn auto af-reclame op grote hoogte, nabij Schiphol. De foto nam ik toen ik in de file stond en helemaal niet van mijn auto af wilde. Genoeg vliegtuigen, maar geen bus of tram te zien, en een voetpad ho maar . Bij die IWVMAA-organisatie kopen ‘erkende autodealers’ jouw auto met de site, die bij Thuiswinkel.org is aangesloten. ”Veilig, vlot en vertrouwd je

Hallmark Cards doneert weer aan KWF Kankerbestrijding meldt buitenreclame

Dezer dagen te zien in bus- en tramhokjes, de reclameuiting van Hallmark Cards. Dat hun kerstkaarten een donatie aan het KWF Kankerbestrijding waard zijn (KLIK erop om desgewenst te vergroten). Een wat onduidelijke boodschap dus dus. Een persbericht van 15 maart (!) schept licht. Over dezelfde actie van vorig jaar, dat wel. ”Consumenten hebben door het kopen van een Hallmark kerstkaart in december een grote bijdrage geleverd aan het succes van de kerstcampagne Steun de strijd tegen kanker. Mede door deze bijdrage kon de wenskaartenleverancier een bedrag van €102.224,- doneren aan KWF

Uit eten voor €1 meer adviseert Streetsmart-reclame

Streetsmart, een initiatief van Amsterdamse horeca-ondernemers, adverteert met bijgaande reclame-uiting deze week in de hoofstad (KLIK erop om desgewenst wat te vergroten). Betaal een euro meer voor de dakloze en in moeilijkheden verkerende Amsterdammer die het kan gebruiken is de oproep. Want die zijn er ook nog, nu alle aandacht uit lijkt te gaan naar vluchtelingen van verre oorlogsgebieden. Internationaal heeft het Streetsmart project zijn succes inmiddels bewezen bij het ondersteunen van projecten voor daklozen, gezinnen die op straat komen te staan en mensen met psychische problemen. Citeer ik de site van Streetsmart