Twitter NL wil ‘TV Ad Targeting’ als reclamemiddel slijten

Twitter Nederland maakt een rondgang langs tv-zenders en mediabureaus om zijn tv-product onder de aandacht te brengen. De eerste resultaten zijn begin volgend jaar te zien. Dat meldt Emerce vandaag. We doen geen aanval op de budgetten van tv-reclame, maar laten zien dat het complementair is”, zegt Marc de Vries van Twitter (al concurreert het produkt wel, in ieder geval deels, met STER Extra op de Publieke Omroep- MvO). “Met ons TV Ad Targeting kan een adverteerder mensen benaderen die tijdens het tv-kijken waarschijnlijk zijn commercial zagen. Zie hieronder ook toelichtend filmpje over Twitter’s TV Ad Targeting.” In de enorme berg aan berichten herkent Twitter wie naar

wie naar welk programma keek. ”Een persoon kan bijvoorbeeld een hashtag hebben gebruikt zoals als #tvoh of #bzv. Adverteerders krijgen vervolgens in de targetingopties de mogelijkheid om aan deze personen een uitgelichte tweet voor te leggen. Dat is een bericht dat bovenaan iemands timeline ‘plakt’ en dus erg zichtbaar is. De adverteerder betaalt enkel wanneer er daadwerkelijk wordt geklikt,” aldus gemelde site.

De Vries, geciteerd door Emerce: “Een tv-adverteerder investeerde al in televisie en krijgt nu de gelegenheid om de effecten daarvan te versterken via tweets.” Hij kan de commercial nog eens laten zien in een tweet, de ‘making of’ of juist het tweede deel dat nooit op televisie komt. “Twitter en televisie zijn complementair, een goed huwelijk.”

Lees ook:Op jongeren gerichte alcoholreclame in de ban op social media
Lees ook:Reclamecode Alcoholhoudende dranken geldt ook voor digitale marketing en sociale media als Facebook en Twitter
Lees ook:Vier mediabureaus testen nieuwe meetmiddel GfK/Google
Lees ook:Columnpje GGD-topman over vakantieprik – als advertentie
Lees ook:Veel vogeltjes in lieve WK Voetbal-inhaker Twitter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.