Columnpje GGD-topman over vakantieprik – als advertentie

In de -hopelijk- nooit eindigende serie anders-dan-anders reclame: een columnpje. Op tv zouden we ‘t een infomercial noemen. Van de directeur van GGD Nederland, Laurent de Vries. Onderwerp: vakantieprikken. Niet nodig in Egypte? GGD columnreclameJa, dus. Advertentie, of advertorial, stond dat er niet boven vandaag in dagblad Metro (KLIK erop om wat te vergroten). Maar, kniesoor, want goed als ‘niet-redactie’ herkenbaar. Goeie publicitaire zet. Ook dat je niet alleen via de afdeling communicatie van de GGD kunt reageren op de column, maar ook rechtstreeks naar de actieve twitteraar De Vries toe, via twitter/laurentdevries. De Vries -ruim 15.000(!) tweets, bijna 6.000 volgers, volgt bijna 2.000 twitteraars (hoe-ie zoveel kan volgen…)- werd vorige maand in vakblad Communicatie geïnterviewd in een interessant artikel over ‘twitterende bazen.’ Hij zegt daarin onder meer: ”Leuk is

dat je echt in discussie kunt gaan.” En, grappig, over het twittervirus: ”Tegen dit virus is nog geen vaccin. Ik ben eraan verslaafd geraakt, maar het past ook goed bij mijn functies: lobbyen, netwerken en onderhandelen.” De Vries is ook namens alle GGD’s in Nederland woordvoerder naar de landelijke samenwerkingspartners toe. En houdt vast wel van een beetje aandacht, wellicht ook een soort virus ;-)

Lees ook:Spears, Beyoncé, Pink en Enrique Iglesias in golden oldie ‘We will rock you’-spotje Pepsi
Lees ook:Kinderen pleiten voor fondsen in Ebola-strijd spotje
Lees ook:Astronaut per advertentie gezocht door de VPRO
Lees ook:Golf kijkerskritiek op ‘Amerikaanse’ reclame-experiment SBS
Lees ook:Schorre MP Mark Rutte in Simpel spotje van buis gehaald

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.