Gratis gemiste programma’s zien, maar wel met reclame, in de VS

Adverteerders zullen er blij mee zijn, of de tv-consument de nieuwe dienst ook leuk vindt is een interessante vraag. In de VS introduceert Time Warner Cable voor haar klanten, te beginnen in de staat South Carolina, een gratis opnamefaciliteit voor hun tv's om bepaalde gemiste program- ma's diezelfde dag nog te zien – maar zónder de vooruitspoelmogelijkheid om commercials te zappen. Dat meldt de New York Times. De service, Look Back, wordt gezien als een test van consumentenge- drag. Adverteerders en reclamespecialisten zijn ook erg geïnteres- seerd, want totnogtoe weigeren ze te betalen voor commercials in programma's die, bij voorbeeld op digitale video recorders, weggezapt kunnen worden. Voor die ''reclamevrijheid''

moet maandelijks 10-15 dollar worden betaald. Time Warner Cable denkt dat de belangen van consumenten en adverteerders meer overeenkomen dan algemeen wordt aangenomen.

Het plan is om Look Back over heel Amerika uit te rollen als de test in die ene staat succesvol blijkt. Rond 17 pct van de Amerikaanse huishoudens heeft of huurt een dvr met reclamezapmogelijkheid, maar dat aantal stijgt snel.

Lees ook:Spotje Grey’s Anatomy in VS brengt record 419.000 dollar op
Lees ook:Reclame Batmanfilm The Dark Knight Rises teruggetrokken
Lees ook:Gratis bellen/smsen voor jeugd dankzij reclame: Blyk scoort in VK
Lees ook:Sponsoring WSJ.com: innovatieve reclame Philips
Lees ook:Microsoft verkoopt ‘levensechte’ reclame in games als Madden, NHL

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.