Sponsoring WSJ.com: innovatieve reclame Philips


Weer een nieuwe, zeer interessante vorm van reclamemaken door Philips in Amerika. En wel zeer consumentenvriendelijk. Wie de site van het prominente Amerikaanse zakenblad de Wall Street Journal bezoekt ziet eerst een welkomstscherm waarop Philips uitlegt dat het ‘ Simplicity ’ terug wil brengen in het leven. Klik dan door zonder in te loggen, wij hebben dat vandaag voor u geregeld, is de boodschap. Het is normaal een betaalde site. Philips

baarde al eerder opzien met een vergelijkbaar slimme redactionele sponsoring.
Het bedrijf krijgt daarom veel aandacht in de VS voor de invulling de afgelopen twee jaar van zijn Simplicity –campagne, meldt Fem Business Online. Oktober vorig jaar betaalde Philips 2 miljoen dollar aan het programma ’60 Minutes’ van CBS, om daarmee de hoeveelheid reclame tijdens het programma te verminderen. De redactionele items werden langer, dus meer diepgaand, als gevolg.

Dus weer: geen irritatie, everybody happy.

In april betaalde het uitgever Time Warner voor het achterwege laten van reclame op de eerste advertentiepagina’s van de bladen Time, Fortune, People en Business 2.0. Geen geblader in advertenties meer. Simplicity voor de lezers, noemt Philips dat niet zonder enige trots. Onder deel van de nieuwste overeenkomst is ook dat Philips ESPN.com in het weekend open mag zetten voor alle internetters, aldus Fem Business Online. Philips zal tot december de actie op WSJ.com nog tweemaal herhalen.

Lees ook:Philips met meer ‘anti reclame-reclame’ op tv in VS
Lees ook:Reclame Batmanfilm The Dark Knight Rises teruggetrokken
Lees ook:Dat we dit nog meemaken: Bol.com-advertentie in dagblad
Lees ook:Stemmen op 52 bedrijven voor Business Succes Award 2014
Lees ook:Reclame maken voor reclameloze videodienst NLziet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.