Microsoft verkoopt ‘levensechte’ reclame in games als Madden, NHL

Gamers kunnen straks in de populaire sportspellen Madden, Skate en NHL realistische billboards zien, ''alsof ze echt in het stadion zitten.'' De gamesproducent EA heeft daar- toe een overeenkomst gesloten met Microsoft-dochter Massive dat virtuele ad- vertentieruimte in games aan adverteerders verkoopt, meldt o.m. Z24 vandaag. De reclame wordt via de internetverbinding die aan de spelcomputer is gekoppeld in de spellen getoond. Massive berekent hoelang gamers in het zicht van een advertentie zijn. Elke tien seconden dat de reclame zichtbaar is, kost geld. Adverteerders kunnen hun reclames aanpassen aan campagnes die in de echte wereld lopen. Voor vijf populaire computersportspellen van EA gaat Massive de advertenties regelen. Het gaat om onder meer Madden NFL 08, NHL 08 en Tiger Woods PGA Tour 08.

Afgelopen jaar hebben adverteerders wereldwijd 26,1 miljoen dollar aan in-game advertenties besteed. Analisten verwachten dat in 2007 dit oploopt tot 100 miljoen dollar, en in 2010 tot 645 miljoen dollar, aldus Z24.

 

Lees ook:Reclame-omzet Amazon hard op weg naar de miljard dollar
Lees ook:Forse boete Danone VS voor ‘misleidende’ Activia-reclame
Lees ook:De Miljoen: reclamepixels voor €100 per blok, helft naar goed doel
Lees ook:Bob Dylan en William.i.am in Forever Young-SuperBowl-spotje Pepsi
Lees ook:Eekhoorntje bijna overreden in Bridgetone’s SuperBowl-commercial

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.