Bob Dylan en William.i.am in Forever Young-SuperBowl-spotje Pepsi

Met alle respect, maar ik geloof niet dat Will.i.am de Bob Dylan van onze tijd is,” schrijft Neaner op blog Adland over deze Pepsi-commercial, die vanavond voor het eerst wordt uitgezonden tijdens de SuperBowl, waar dit jaar minder aan reclame wordt verdiend (zie overlees). Pepsi zegt dat natuurlijk ook niet, maar zet ze wel zingend tegenover elkaar, in dit door reclamebureau TBWA\Chiat\Day in de VS gemaakte aardige spotje Forever Young met de slogan Every generation refreshes the world.

Dit jaar worden er overigens niet minder kijkers verwacht dan dan vorig jaar (90 miljoen), maar wel minder spotjes – en in veel gevallen is de vraagprijs (maximaal liefst 3 miljoen voor 30 seconden) niet betaald. Aldus berichten uit de VS gisteren. De reden is voorspelbaar: de onvermijdelijke recessie en kredietcrisis in de VS, waardoor bekende SuperBowl-adverteerders als General Motors (o.m. Chevrolet) en Fedex hebben afgehaakt. Volgens PricewaterhouseCooper geven de adverteerders dit jaar nog steeds 150 miljoen dollar uit dit jaar, maar dat zou wel 60 miljoen minder zijn dan in 2008.

Lees ook:Reclame-omzet Amazon hard op weg naar de miljard dollar
Lees ook:Samen tegen racisme nieuwe Champions League-spot EC/Uefa
Lees ook:Unilever ‘s lands grootste adverteerder – voor KPN
Lees ook:Top-3 retailadverteerders: AH, Blokker en Kruidvat
Lees ook:RealNetworks op zoek naar meer reclame voor in eigen games

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.