De Miljoen: reclamepixels voor €100 per blok, helft naar goed doel

Twee Nederlandse broers van 14 en 21 dachten goed gejat is beter dan slecht bedacht en copiëren naar goed Engels voorbeeld (The Million Dollar Homepage) op 1 augustus een webpagina waarop tienduizend 'pixelblokken' te koop zijn: De Miljoen. En zonder veel denkwerk, kassa voor de broertjes, als hun plan slaagt. Een blok van -minimum aantal want anders niet goed zichtbaar- 100 pixels kost 100 euro, waarvan de helft naar een zelf bepaald goed doel gaat. En dat alles gecontro- leerd via Nederland Doet Mee. Alex Tew bedacht de oorspronkelijke uiterst succesvolle site om zijn opleiding te kunnen betalen. De Miljoen is er voor bedrijven en particulieren en er kan al worden geserveerd.

 

Dat hebben o.m. de Universiteit van Utrecht en de bedrijven Futura en Watchuseek
al gedaan; andere namen van meer bekende bedrijven worden nog niet onthuld. 460.000 pixels zijn
verkocht, er waren vandaag dus nog 540.000 over, aldus it-er Rodney
Koolman. Hoe interessant het is voor adverteerders is uiteraard afhankelijk van
het aantal bezoeken aan De Miljoen en dus vooral van media-aandacht ervoor. En dat zit totnogtoe wel goed.

De Koolmannen -dat Britse idee was kennelijk niet met copyrights vast te leggen- nemen zelfs Tew's reclameslogan over (minus het uitroepteken). Ze vertaalden Tew's ''Own a piece of internet history!'' in ''Een stukje Nederlandse internetgeschiedenis.''

Lees ook:Veel media-aandacht voor verkoop pixelreclame Delftse studenten
Lees ook:EK Voetbal: meer inhakers dan bij WK (128 op tv, radio 167)
Lees ook:‘Web-only’ bedrijven maken steeds meer reclame op de tv
Lees ook:Ruim 42 pct meer personeelsadvertenties in 2006
Lees ook:Postbus 51-campagnes overheid: minder maar wel effectiever

2 reacties op “De Miljoen: reclamepixels voor €100 per blok, helft naar goed doel

  1. Lex

    Wat een losers.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.